Mark Steiner & His Problems: Hang On!

Det faktum at jeg tidvis helt tilfeldig og totalt uten mening detter innom fet musikk er vel ingen hemmelighet. For ett år og fem dager siden skulle jeg på konsert med Hackedepicciotto og som support spilte Mark Steiner med Pavel Cingl og Ingunn Holmen - og siden den gang har jeg vært massiv fan.


Ingunn, as. Tror kanskje (selv om jeg har sett mange bra norske artister i året som har gått) fortsatt hun har en av Norges aller vakreste stemmer. Jeg fikk ønsket mitt fra konserten i fjor oppfylt da de slapp en lidenskapelig, grusomt vakker versjon av Black Hole tidligere i år.

Og nå, “Hang On! (Twin Flames)”.

“We both survived the crash and made our amends//let's leave that wreck behind and hit the road again//keep your fire burning we can drive your car//hang on tight now let's hit the stars” (med forbehold om at jeg har hørt litt feil, altså)

Der “Black Hole” griper tak i sjela di og fillerister den og leder deg til sikkerhet og løfter deg på trygg grunn, er teksten til “Hang On! (Twin Flames)” mye mindre depressiv, nesten oppløftende. Full lengde-skive kommer til våren og jeg gleder meg som en unge, for dette blir så bra!

Nå skal man ikke glemme at det har vært andre involvert også, produsent og bassist Leon Muraglia, trommis Ted Parsons, gitarist Romek Paluch-Edwards fiolinisten Pavel Cingl. Dog er det Mark Steiners vokaler som bærer låta og Ingunn Holmen som sender den til himmels.

Forslag, Mark: Ta en Peter Gabriel og slepp ei låt i måneden? Pliiis? Jeg vil høre mer. Jeg er nysgjerrig og utålmodig og rastløs og vil ha MEEER!!!


Del på Facebook | Del på Bluesky

En sann lise for kropp og sjel

(31.05.25) «Dette er den endelige versjonen!» påstår Mark Steiner da de setter i gang med «Don’t Let The Moon Go Down». Da må jeg le litt, for er det én ting Mark Steiner er flink til, er det å endre låtene sine mellom hver konsert. Kanskje er det derfor jeg gleder meg så voldsomt til hver gang jeg får til å se ham live?


Mark Steiners Black Hole fortjente en LP

(14.04.24) Etter å ha hørt «Hang On! (Twin Flames)» lurte jeg litt på hvordan denne skiva skulle låte. Dette er råtøft.


Vakkert, bare vakkert!

(24.10.22) Ingunn Holmen kan ikke kalles årets nykommer, for hun har sunget i fire år allerede. Men dævven som dama kan synge! Absolutt et navn å følge med på! Selv om dette egentlig var Mark Steiner og Pavel Cingl sin kveld, da - og det var det også. Herligheten hvilken trivelig og fantastisk konsert!


Mark Steiner: En tristpopens mester

(31.03.04) Mark Steiner var på vei til jobben da han plutselig så et fly kile hustakene over ham. Bare sekunder senere brøt store røykskyer opp mot himmelen. Flyet hadde truffet World Trade Center, og i nærmest sjokktilstand reiste Mark Steiner tilbake til leiligheten i East Village, der han hang våte håndkleder foran vinduene, og buret seg inne med en whiskeyflaske på bordet. - Det var helt ufattelig. Jeg tror ingen helt skjønte hva som skjedde, sier Mark Steiner.


Mørke drikkeviser

(15.09.03) (Oslo/PULS): Chimney Sweepers stod for underholdningen på Cafe Mono søndag kveld. Et band som dyrker tapt kjærlighet, whiskey og røykfylte barer.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!