Foto: Siri Bjoner Foto: Siri Bjoner Foto: Siri Bjoner Foto: Siri Bjoner Foto: Siri Bjoner Foto: Siri Bjoner Foto: Siri Bjoner

1001 - 1002 - Black Debbath!

Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Black Debbath / Tons of Rock/Ekebergsletta / 24.06.26


I år har de til og med satt ny rekord i nedtelling til ei låt - vi havnet helt på ett tusen, som var en fin intro til "1001-1002-1003" og dermed kan sommerens første, triveligste og mest høylytte festival spilles i gang!

Bølerbandet er alltid solid og leverte også i år helt som forventet. Ekebergsletta runget av allsang og gledesbrøl. Black Debbath har mange venner rundtom, og denne gangen fikk de besøk av Stabskorpset som spilte noen trudelutter med dem.

Black Debbath fortsetter utrettelig sin kamp mot sosial dumping og urettferdighet, og vi gleder oss til de skal åpne Tons of Rock 2027 også!


Del på Facebook | Del på Bluesky

Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Tons of Rock: Black Debbath på hjemmebane

(27.06.24) Det er ingen selvfølge at Tons of Rock åpnes av av Black Debbath. Rykter tilsier at de har spilt på 12 av ti mulige festivaler (også de som måtte kanselleres grunnet et virus). Personlig synes jeg de egentlig burde fått ros for å ha holdt ut med oss publikummere i alle disse årene. Jeg kan ikke tenke meg hvor grusomt vanskelig det er å stå der oppe, ha ansvaret for å vekke til live et hav av rockere på Ekebergsletta, og vite at festivalens fremtid står og faller på dem!


25 år med Black Debbath

(04.06.24) De påstår riktig nok at de hater jubileer. Men dette jubileet skal feires!


Black Debbath: Kritisk debattklima i Fredrikstad

(02.08.23) 25-åringen Black Debbath var blant de yngre deltakerne på Tøihusplassen da Månefestivalen ble innledet for vår del. Festivalen var gjenstand for en del kritikk fra de noe eldre, både i avisa og på Facebook.


Black Debbath - et varig duplexband

(30.06.22) En rockefestival i Oslo må nødvendigvis ha et gigantisk trekkplaster til å åpne festivalen, og da er vår egne, kjære Black Debbath (Bøler) selvskrevet til rollen. Det er viktig med litt tung, tung, politisk, akademisk stoner rock.


Black Debbath spiller Tons of rock

(11.06.20) Festivalen er riktig nok avlyst, men det stopper ikke Black Debbath.


Gjør UD nok for norske gangstere i utlandet?

(25.01.13) De har nese for det dagsaktuelle, det skal de ha.


Black Debbath tolker Ibsen på Øyafestivalen

(24.03.06) I anledning Ibsen-året har Øyafestivalen sørget for et eget bestillingsverk for å hylle forfatteren. Festivalledelsen kan love uvante vinklinger og tung rock med høy litterær kvalitet i Middelalderparken.


Duplex '98: Galskap på tur

(08.10.04) (Bergen/Puls): Mer eller mindre kjente band fra Duplex-stallen kom sammen på USF Verftet forrige helg i forbindelse med Hulens 35-årsjubileum. Den store headlineren var overraskelsen på lørdag, og Overraskelsen sviktet ikke.


Black Debbath: Den Femte Statsmakt

(03.05.04) Det er fortsatt tungt, det er fortsatt politisk, og det er fortsatt rock det dreier seg om i Black Debbath-leieren. Og, kanskje det viktigste; det er fortsatt grisefete låter. ”Den Femte Statsmakt” er et politisk partiprogram hvor humor, mer eller mindre viktige problemstillinger, og bortimot 24 karat tungrock er satt sammen til en pangmikstur. Hadde politikerne på Tinget vist like mye engasjement hadde det kanskje vært håp for noen og enhver.


Underholdende og god Debbath

(05.10.01) (Tromsø/PULS): Humor-rockerne i Black Debbath spilte på SubSirkus i Tromsø i går kveld - for en noe glissen forsamling bestående av hardrock-diggere som ville ha god rock, såvel som fnisete ungdommer som ønsket seg morsomheter. Begge grupperinger fikk sine ønsker oppfylt.


Black Debbath: Mongo Norway (sgl)

(12.03.01) De skryter fortsatt uhemma av å ha fått Spellemannprisen for årets beste tungrock-skive 1999 - og den historien kjenner vi jo etter hvert godt. Nå foreligger første utspill fra full-lengderen som altså kommer i kjølvannet av "Tung, Tung Politisk Rock" - albumet som ble mest kjent for perler som "Problemer Innad i Høyre" og "King Of Norway".


Black Debbath - Mongo Norway (sgl)

(12.03.01) Det er en hel del mennesker som mener at Black Debbath for lenge siden burde lagt humoren til side for å fokusere på musikken sin, som faktisk er sjokkerende bra. Og de som trodde dette ville skje tok feil, for her er "Mongo Norway".


Puls TV: Black Debbath kommenterer Quarten.

(07.07.00) Se og hør Black Debbath uttale seg om dusjforheng, gardiner og sørlandspietisme. Tre høyst seriøse filmsnutter i Quicktime format.


Så kom humoren

(05.07.00) Hvis åpninga på tirsdagen var preget av alvor, ble onsdagen sparka i gang med totalt motsatt fortegn. Black Debbath, med "Bare" Egil Hegerberg og Aslak Guttormsgaard i spissen, satte både desibelmålern og latterdøra på vidt gap.


På møte med Black Debbath

(28.09.99) Ethvert bandprosjekt Egil Hegerberg er involvert i, kan kalle seg hva som helst, og fansen vil likevel snuse opp hvem som står bak. Hadde de kalt seg Gjalla, Rompe eller såvel Lenestol, ville det nok likevel blitt like fullt på John Dee som det var denne kvelden. Og det er vel fortjent, for makan til kreative folk skal man lete lenge etter.


Black Debbath: Tung, Tung Politisk Rock

(27.09.99) Dette er stort. I motsetning til mange av de andre bandprosjektene til Duplex-folka er ikke musikken til Black Debbath helt tullete. Dette er faktisk blytung 70-talls hardrock. Litt Doors psykedelisk, men mest Black Sabbath, kanskje? Også har de sterke meninger.


Black Debbath

(02.09.99) Nå har dansbandsgeneralen – ja, mye mer da, men akkurat nå; med Kikki Danielsson & Ole Ivars - Audun Tylden kasta seg over tungrocken. Det handler om det nye prosjektet til Bare Egil Hegerberg, Black Debbath.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.