Raga til vi dør
Raga Rockers funker med Ivar Eidem som vokalist.
Raga Rockers / Tons of Rock/Ekebergsletta / 26.06.26
Minst én gang hvert tiår har jeg gaula med til “Noen å hate”. Første gangen var nok på Rockefeller i 1988, og siden har det blitt så mange konserter med Raga Rockers at jeg forlengst har mistet tellingen.
Sju år har gått siden de sist spelte live, og det har vært lange og triste år for ei gamal Ragafan. Men i dag var det slutt på tørken. Og Raga live i dag er like rocka og moro som alltid. "Ekspander eller dø", "Det skjulte kamer", "Rundt og rundt" og en drøss med andre gamle kjenninger. Valget mellom Noen å hate og Queensrÿche var enkel selv om jeg har hørt på dem like lenge.
Ivar Eidem hoppet inn som vokalist og er rockestjerne som han alltid har vært. Michael Krohn og Eivind Staxrud speller gitar, Livio Aiello trakterer bass, Jan Arne Kristiansen trommer like stødig som han alltid har gjort og Arne Sæther kompletterer på keyboard.
Av “de fire store” har Raga alltid vært den største for meg. Hvorvidt Ivar er nytt, fast tilskudd er jeg usikker på - men jeg kommer gjerne på flere konserter om så er tilfelle! (Er ganske sikker på at Eidem er med fast, ja. -Red)
Del på Facebook | Del på Bluesky
Raga - helt annerledes, og helt likt
(09.01.14) Meget bra. Men vær forberedt på å møte et helt annet Raga.
Espen Berg briljerer i sin pianotrio
(27.06.26) Hvor forskjellig kan musikken bli, når utgangspunktet er piano, bass og trommer?