Slash er mye bedre enn Guns N’ Roses!

Plata blir promotert som et blues-album. Det er mye blues her, men først og fremst snakker vi om et gitar-album. Sånn må det nesten bli, så lenge Slash er initiativtaker og hovedaktør.


Jeg så ham for noen år siden som «Slash», ikke som medlem i Guns N’ Roses. Han var mottaker av en kulturutmerkelse i Stockholm. Han var god, både som gitarist og som posør. Men jeg medgir at jeg har vært smått vaksinert mot mannen, etter at han og bandet hans destruerte både Paul McCartneys «Live And Let Die» og Bob Dylans «Knocking On Heaven’s Door» (vokalisten i bandet skal riktig nok tilskrives hovedskylda).

Slash har fått med seg en haug dyktige vokalister, til og med Iggy Pop. Best ut kommer Beth Hart og Chris Robinson. Mrs. Hart i en laid back versjon av «Stormy Monday», Chris Robinson i åpneren «The Pusher» - og tro meg. Dette låter nesten like bra som The Black Crowes.

Billy Gibbons (ZZ Top) i «Hoochie Coochie Man» og Gary Clark Jr. i «Crossroads» gir oss også minneverdige øyeblikk. Det samme med Chris Stapleton i en forrykende utgave av «Oh Well» og Paul Rodgers (Free, Bad Company) i «Born Under A Bad Sign».

Her er vi kanskje ved noe av kjernen i dette albumet?

Demi Lovato i den ikke akkurat blues-orienterte «Papa Was A Rolling Stone»? Praktfullt.

Som du skjønner; her vrimler det av høydepunkt. I sentrum for det hele – Slash. Hvilken gitarist han er!


Del på Facebook | Del på Bluesky

Gitarreklame fra Gibson

(14.02.22) Slash featuring Myles Kennedy & The Conspirators, heretter Slash & co., har gitt ut en rockeplate på Gibson Records, og la det ikke være noen tvil: Det er gitaren som er midtpunktet her.


Slash - Apocalyptic Love

(31.05.12) Gitaristen Slash er selve symbolet på sex, drugs and rock n roll for noen, og for er par ti år siden var han en garantist for store rockehits. Hvordan låter Slash på egne ben?


NRF: "Quick cash-in" for Slash

(09.07.10) (Kvinesdal/PULS): "We've got one more song, and then we're gonna get out of here...this is Paradise City", sa Slash tørt. Visst låt det tøft av G'n R-legenden under Norway Rock Festival, men det var noe umotivert og rutinepreget av det hele. Er Slash lei av solotilværelsen allerede?


Slash: Slash

(08.04.10) Slash sin første soloutgivelse preges av mange gjester i studio og få gode låtideer. Resultatet er blitt lite å ta av seg flosshatten for.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!