Dropkick Murphys - Signed and sealed in blood

Liker du sekkepipe, punk og øl? Da er nok Dropkick Murphys fra Boston noe for deg. De har i løpet av tretten år levert åtte flotte partyalbum, der det er full fart og god stemning fra start til slutt. Siste album er intet unntak.


Har du ikke har fått med deg bandet, så er Dropkick Murphys et Celtic punkband med banjo, sekkepiper og fengende refreng.

Flere har vel allerede fått med seg musikkvideoen til Rose Tattoo, som kom allerede i november i fjor. En likende låt, som legger seg fort på hjernen. En annen låt det også er vanskelig å bli kvitt er åpningslåten The Boys Are Back, som er en allsang av dimensjoner.
Bandet teller syv mann, og selv med en del utskiftninger låter de bedre enn noen gang.
Bandet slo vel ordentlig igjennom med filmmusikken til den prisvinnende The Departed fra 2006 og da med godlåten I`m Shipping Up To Boston. Flere av låtene på dette albumet er vel så bra.
Bandets variant av en julelåt The Season`s Upon Us er en catchy låt, og rockeren My Hero er verd å låne ditt øre til.
Det norgesaktuelle bandet inntar Sentrum Scene allerede 23 januar, og det blir nok en fest uten like.
Selv sier vokalist Ken Casey følgende: Jeg tror vårt mål er å bli AC/DC av Celtic punk rock. The verste vi kan gjøre for fansen er å bli Fall Out Boy med sekkepipe.
Sjekk ut dette albumet og gjør deg opp en mening. Vi sees nok på konsert førstkommende onsdag.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Dropkick Murphys: The Meanest Of Times

(01.11.07) Det er ikke ofte jeg setter på en Punk plate av nyere datostempling med et smil om munnen. Dropkick Murphys er endelig tilbake med et nytt album, og jeg takker for at de leverer varene også denne gangen.


Quart 07 - Balkansk hip hop og amerikansk folkpunk

(04.07.07) (Kristiansand/PULS): Balkan Beat Box var på forhånd tippet å bli festivalens store snakkis, og det samme kan vel egentlig også sies om Dropkick Murphys. Derfor tok vi turen til KlubbQuart-programmet i Hallen natt til onsdag.


Dropkick Murphys: Sing Loud, Sing Proud

(22.03.01) Dropkick Murphy's har gitt ut en ganske lystig, gjennomført og veldig irsk punkrock-skive. Her handler det om øl, tatoveringer, voksa sleik, sixpence, stolthet, men først og fremst positivitet. Arbeiderklasse-punk, og mye bedre enn forventet.


Shane MacGowan og sannheten om det irske ølet

(26.10.00) Shane MacGowan, ex-Pogues og alt det der, var nylig innom et New York City-studio, for å synge på den nye skiva til punkbandet Dropkick Murphy. MacGowan sang på låta "Good Rats", som forteller historien om bryggeriet som lager bandets favoritt-stout (mørkt irsk øl, á la Guinness), og de spesielle ingrediensene - rotter - som visstnok gjorde smaken så karakteristisk før de ansatte fikk rota seg til å rense fatene i 1979!


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!