Sepultura: Nation (sgl)

Første smakebit på det nye Sepultura-albumet er klart for verden. Og det er vi glade for! To spor er det vi får servert på denne singelen. De braker løs på typisk Sepultura-vis med Sepulnation.


Det er tungt, seigt og har det gode, gamle Sepultura-soundet vi kjenner så godt; seige riff med skingrende gitarer innimellom. Det er rytmer som gjør at du bare henge med. Men så er denne låta over, og de fortsetter med "One Man Army". Det er plutselig ikke like tøft lengre. Faktisk en litt dvask låt, spør du meg.

Direkte nyskapende vil jeg ikke kalle disse to sporene, og vi får bare håpe at den nye skiva ikke bare blir en kopi av det de har gjort tidligere...

Likevel; jeg gleder meg til albumet kommer, og er spent på om de klarer å leve opp til påstanden fra presseskrivet: - De har utviklet seg from a tribe to a nation.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Sepultura - stort og tungt

(27.06.22) Kjære søte bestemor som sto midt på, helt foran inn mot barrikadene da Sepultura spelte: Du er kul! Rockemusikk kjenner helt klart ingen aldersgrense!


Sepultura: Kairos

(20.07.11) Ordet betyr "grav", men Sepultura lever fortsatt og har overlevd seg selv flere ganger siden oppstarten i 1984. Mange fans begravde bandet da "Mr. Sepultura", Max Cavalera, sluttet i 1996.


NRF: Broderlig brutalitet

(10.07.10) (Kvinesdal/PULS): Visst eksisterer Sepultura, men Cavalera Conspiracy er definitivt det nærmeste vi kommer 90-talls storheten i 2010. Med både Igor og Max Cavalera på scenen serveres det brasiliansk krutt så det lukter svidd lang vei.


Sepultura spilte nye låter i Rio

(22.01.01) Sepultura benytta den store metal-happeningen under Rock In Rio til å teste nye låter på de 150.000 publikummerne. Latin-amerikanerne er forresten et merkelig folkeferd: Det var Iron Maiden som var headliner, ikke Sepultura...


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!