Eva & The Heartmaker: Gryende hitmaskin

(Ås/PULS): Eva & The Heartmaker har solid grep om både radiostasjonene og konsertpublikumet.


Eva & The Heartmaker / /


Album nummer tre er rett rundt hjørnet, men for publikumet i Ås ble møtet med hittil ukjente låter mer enn fest nok lørdag.

Eva Weel Skram og Thomas Stenersen lager nemlig låter som fester seg uten problemer ved første ørekast likevel, noe den kommende radiosingelen "Signals" bærer bud om. Når de også har "Please", "Superhero" og sommerens landeplage "Mr. Tokyo" med seg i bagasjen fra før av blir det en smakfull og motivert hitparade.


EVA & THE HEARTMAKER: Hit etter hit i Ås lørdag. FOTO: ODD INGE RAND.

Eva & The Heartmaker er et popband, men av den egenskapen at de også låter tøft live. Ekteparet i front utfyller hverandre og gjør uttrykket kontrastfylt. Eva med den silkemyke og forførende stemmen, og Thomas med den hissige gitaren og røffe attituden. Ikke ulikt The Cardigans, men Eva & The Heartmaker tar det enda lengre, og de virker også langt mer sikrere enn svenskene var like langt inn i sin karriere.

Om publikum var litt reserverte i første halvdel av konserten, klarte Eva & co. å helle mer enn nok bensin på bålet til at konserten ble en fest etterhvert. Ironisk nok var det full fyr på avslutningen "Ring Of Fire".

(Artikkelen er hentet fra Østlandets Blad).


Del på Facebook | Del på Bluesky

Hjerteknuseren Eva Weel Skram

(02.10.24) Ewa Weel Skram stadfester sin posisjon helt i toppen av det «voksne» Pop-Norge.


Da sier vi det sånn, Erlend Ropstad og Ewa Weel Skram

(29.08.24) Eva Weel Skram og Erlend Ropstad har en superhit på gang. Den har fått tittelen «Om du tror på oss». Og det gjør vi.


Eva Weel Skram: Popmusikk blir vel neppe bedre?

(05.02.21) Hun synger ofte om de store tingene. Hvor kommer vi fra? Hvor skal vi? Akkurat nå har du bare en ting å gjøre: Sett de godt til rette, og lytt. For dette er eksepsjonelt fint.


«Romjulsdrøm» som moderne pop-ballade

(30.10.20) Er det mulig å synge Alf Prøysens «Romjulsdrøm» sånn at det høres ut som en helt ny sang?


Eva & the Heartmaker: Let's Keep This Up Forever

(04.06.09) There's a saying that goes like this: Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel sånn; på godt norsk falskneri. Men Eva og hjertevennene hennes er ute i ens ærend for å motbevise tesen. Og jeg er helt sikker på at de elsker The Beatles.


Diverse artister: IDOL 2005

(03.05.05) I prinspippet er det et gedigent paradoks at landets kommende popstjerne blir lansert på en billigprodusert karaokeplate bare noen få uker før finalekvelden i Oslo Spektrum. Men i år er det kanskje like greit; ingen av finalistene har det som skal til for å overleve utenfor Idol-fabrikkens tabloide vegger likevel, og vil garantert forsvinne like fort som Kjartan Salvesen gjorde i fjor.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!