KEANE: I gang med ny skive ( )
KEANE: I gang med ny skive ( )

Keane i studio

Keane er i ferd med å sette i gang innspillingen av oppfølgeren til det kritikerroste debutalbumet "Hopes And Fears". I baksete på turnèbussen har pianist Tim Rice-Oxley skrevet en rekke nye låter, som nå skal testes ut i studio.


I følge NME skal Keane bruke mye av juletiden i Heliocentric Studios, det samme studioet de benyttet for å lage "Hopes And Fears".

Relasedato er ikke offentliggjort, men det blir neppe sannsynlig med en utgivelse før sommeren.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Keane: Strangeland

(06.05.12) Pent, men sørgelig friksjonsløst.


Keane: Version 2.0

(04.11.08) (Oslo/PULS): Det er vel ikke så gærnt som at The White Stripes hadde rekruttert en bassist, men Keane i 2008 handler om både 4 og 6 strenger, og masse synth. Likevel var det tangentene som gikk av med seieren på Sentrum Scene mandag.


Keane: Perfect Symmetry

(01.11.08) På sitt tredje album har Keane fordypet seg mer i synthverdenen, men melodilinjene og fraseringen er kjent stoff. "Perfect Symmetry" sitter kanskje litt lengre inne enn de to foregående, men sånn er det vel når man er i ferd med å modnes?


Keane til Oslo igjen i november

(11.07.06) Keane, som for tida er aktuelle med sitt andre album "Under The Iron Sea", spiller i Oslo Spektrum i november. De gjestet nylig hovedstaden og Sentrum Scene, men returnerer altså allerede i november, da Oslo Spektrum er booket.


Keane: Under The Iron Sea

(04.07.06) Et nytt U2? Langt i fra. Kanskje et nytt a-ha - men de har et stykke å gå, også for å komme opp til Waaktaar-nivå.


Nytt album fra Keane

(24.03.06) Keane slo igjennom med et brak i 2003 da de slapp sin debut "Hopes And Fears", og i juni kommer oppfølgeren.


Keane: Lett å bli Keane på

(02.04.05) (Oslo/PULS): Noen band er det lett å forelske seg i. Keane er så absolutt ett av dem, som med fjorårets beste popplate i bagasjen endelig fikk spilt en hel konsert i Oslo.


Keane til Rockefeller

(13.12.04) Tro det eller ei, men Keane er faktisk klar for Rockefeller. Begivenheten finner sted torsdag 31. mars 2005. Billettene legges ut for salg lørdag 18. desember.


Keane: Hopes and Fears

(09.05.04) Det er stilt store forventninger til denne debutskiva til britiske Keane, takket være engelsk presses trang til å hype opp ting. Det samme var greia til Snow Patrol, som nylig leverte et skikkelig rævva album. Keanes "Hopes and Fears" starter som en våt drøm, men den tørker litt inn etterhvert.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!