Ministry: Dark Side Of The Spoon

Ingen tvil om hvem som er tilbake: Ministry slår seg atter en gang fram med industrimetallen sin! Og det funker! Det beste med bandet er kanskje at de i tillegg til å være drittøffe er jævlig morsomme!


Noen av låtene på deres nye bidrag til verdenslykken inneholder merkelige, underliggende gitarklimpringer som nesten høres ut som om gutta står på lokalet og jammer. Og det er ikke så mange som kunne få det til å passe inn
i helhetsbildet.

Ikke alle låtene er like beinharde som på tidligere utgivelser, men det er fortsatt like moro. Det er kjipt med sånne såkalte bonus-tracks som ligger 20 minutter etter siste låt, men jeg vil anbefale alle å spole seg fram til dette på ”Dark Side Of The Spoon”. I presseskrivet blir skiva presentert slik: "Stuffed with riffs like steelmills and the rumble of a thousand jogging elephants". Og bedre kan det vel neppe beskrives!?

Det er bare én ting å gjøre: Løp og kjøp!
Gymlærers karakter: M+


Del på Facebook | Del på Bluesky

Ministry, my Ministry

(28.03.25) Denne nyutgivelsen har jeg ventet på i et par tiår.


Ministry: HOPIUMFORTHEMASSES

(05.03.24) Al Jourgenson er ingen ungkælv lenger. Siste er at han lover ei siste skive, med legendariske Paul Barker. Dersom det skjer, blir det vel etter at han har fylt seksogseksti. Jeg mistenker at Wenche Myhre ikke hadde noen som han i tankene da hun sang om akkurat det.


Ministry funker - også i live stream

(23.11.22) Stor var sorgen da det viste seg at Ministry måtte avlyse høstens Europaturné. Etter å ha sett dem tre ganger i USA i våres, hadde det vært så fantastisk å kunne følge dem noen stopp på hjemmebane også. Den gang ei. Dog hadde de en siste gave til fansen: Live streama konsert via Hitkor.


Pilgrimsferd til Ministry i Midtvesten

(14.04.22) PULS (Chicago/Cleveland/Royal Oak): Vi har vært på turné med Ministry. Her får du Siri Bjoners entusiastiske rapport. Og ja - det er lov å være himmelropende begeistra når man får oppleve stor rock på skikkelig nært hold!


Ministry – mitt “livsband”

(26.06.19) Av og til har man gleden av å vokse opp med et band og ha dem aktive til langt opp i voksen alder. Ikke bare aktive, men som like bra nå som da man første gang hørte dem!


Fett, Ministry!

(11.07.03) (Oslo/PULS): Det var overraskende glissent, men drøyt et halvfullt Rockefeller fikk med seg en bunnsolid opptreden av industri-legendene Ministry torsdag kveld. "Animositisomina" er deres beste skive på årevis, og live er Al Jourgensen & co fremdeles knallsterke.


Espen Berg briljerer i sin pianotrio

(27.06.26) Hvor forskjellig kan musikken bli, når utgangspunktet er piano, bass og trommer?


Raga til vi dør

(26.06.26) Raga Rockers funker med Ivar Eidem som vokalist.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!