Boy: Brand New Day

Gutta i Boy har fått mye ros for førstesingelen "Caress Your Party", og nå er oppfølgeren "Brand New Day" her. Enkel easy-listening rock, som ikke akkurat revolusjonerer noe som helst. Det er enkelt, det er littegrann catchy, og ellers hører det ut som en bitte-litte-grann proff demo innspilling. Men bare litt.


Plateselskapet beskriver musikken som :"godpop" som "godkoser med ørene dine". Og at de "pusemyke melodilinjene" med en "kjerne av atmosfærisk herlighet" kiler seg innpå deg og "dobbeltkoser med både ørene dine og alle andre sanseorganer du måtte inneha". (Er det bare jeg som får vondt i magen av dette? Nei!-Red.).

Hvis disse gutta prøver å være seriøse, er dette bare dårlig. Prøver de derimot å være ironiske, må jeg innrømme at dette ikke er spesielt morsomt heller. Petre biter nok på kroken, men det holder for all del å høre Boy der, om man ikke skal bruke penger på dem også.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Lørdags-pop for massene

(20.12.00) (Oslo/PULS): Jeg tror aldri jeg har sett streitere folk enn de som hadde tatt turen for å observere Briskeby på Rockefeller. Jeg så ihvertfall fem personer jeg tidligere gikk på skole med, og som jeg hatet fordi de kledde seg i Polo-skjorter og nynna til Postgirobygget-låter. For det meste var det hitliste-fans som hadde møtt opp for å høre et Briskeby med så og si to låter på repertoaret, og det skulle bli spennende å se om det holdt mål etter all hypen de har fått den siste tiden.


Småkjølige boys i Salamanderparken

(04.07.00) Quartfestivalens andre konsert i Salamanderparken, var viet Oslotrioen Boy, en av hovedstadens fremste eksponenter av halvelektronisk discopop. I Kristiansand får de derimot bare tidvis formidlet lekkerheter de tidligere har gjort både på plate- og i konsertsammenheng.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.