THE FALL: Unutterable ( )
THE FALL: Unutterable ( )

Nytt Fall-album i oktober

Britiske skranglepunkerne The Fall, melder at de gir ut et nytt album i november. Tittelen blir "Unutterable" og selskapet heter Eagle Records. Albumet blir oppfølger'n til fjorårets "The Marshall Suite". Fans som er ute etter en smakebit, oppfordres til å kjøpe oktoberutgaven av magasinet Wire, der Fall-låta "Dr Buck's Letter" finnes.


På bandets hjemmeside gir keyboardist Julia Nagle forhåndomtale av åtte av de femten låtene.

Disse låtene er: "Cyber Insekt", "Two Librans", "WB", "Sons Of Temperance", "Dr Bucks Letter", "Hot June" og "Way Round" og "Ketamine Suns".


Del på Facebook | Del på Bluesky

David Nolan: I Swear I Was There

(09.12.07) Neste gang noen spør deg om hva som er fellesnevneren til band og institusjoner som Buzzcocks, Warsaw/Joy Division/New Order, The Fall, The Smiths, Factory Records, et utall kortlivede punkband, grunnleggerne av den legendariske nattklubben The Haçienda og igangsetterne av Madchesterscenen på åtti- og nittitallet, hva svarer du da? «Allesammen var de der. I hvertfall sverger de på at de var der.» Hvor da? «I Lesser Free Trade Hall i Manchester, 4. juni 1976.»


The Fall: Unutterable

(03.01.01) Noen få kunstnere går aldri tomme. Mark E. Smith og hans nesten til enhver tid skiftende The Fall er en av dem. Ufortrødent har han pøst ut skiver non-stop siden det hellige året 1977. Ingenting tyder på at han stopper i år heller. Evnen til å mobilisere overskudd, fantasi, ork og åpenhet til å revitalisere seg, ser ut til å være nøkkelen til et liv som evig ung for gruppa 40+.


Stewart Lee velger sine Fall-favoritter

(01.03.00) Den britiske TV-komikeren Stewart Lee (fra 'This Morning with Richard and Judy' og 'Fist for Fun') har satt sammen en samling av sine The Fall-favoritter.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!