Hvor lenge må vi vente på et album fra Storm?

Storm blir bare bedre og bedre!


Storm må sies å være en av yndligene til denne PULS-skribenten. Etter konserten på Tons of Rock i sommer var jeg lettere i ekstase. Nyheten om at de skal spille på Download-festivalen i England neste sommer kom i november.

Etter konserten på Tons of Rock er vi overhodet ikke overrasket, for makan til energi! Blant de tyngste og tøffeste av verdens rocke- og metallelite er Storm en selvfølge.

Det er umulig å høre at bandet består av en gjeng med tenåringer. Dette er tungt, melodiøst, gjennomført knallbra. Energien de får ut i studio er den samme som live, og jeg håper å se dem snart igjen i Oslo. Og jeg vil ha ei fullengde skive.

Dette er tredje utgivelsen til Storm. Første var Epen "Invincible" (2022) som allerede der viser potensialet til bandet. Det er så latterlig rått at jeg må minne meg selv på at dette er unger. I juni kom "House Of Cards" og selv om "Invincible" var bra, er dette er et helt annet nivå. Og nå altså, "After A Lie".

Som allerede har havnet på "malehusspillelista" mi, så jeg håper våren og malevær kommer snart. Kanskje med flere låter av Storm. Det er lov å håpe!


Del på Facebook | Del på Bluesky

Summen av Storm? Det er bra, det!

(21.08.25) Genre skal rives i fillebiter, blandes og settes sammen helt feil – det er da magi skapes. Fra rå metalcore til sarte ballader. Og han har en stemme jeg får frysninger av, for den er så sjukt bra.


Storm. Mer av alt.

(06.09.24) Rått og brutalt og energisk skrev jeg om Storm første gang jeg så dem, på Tons of Rock i fjor. «Det er så latterlig rått at jeg må minne meg selv på at dette er unger» skrev jeg om «After A Lie» som kom i desember. Ventetiden har blitt lang før jeg fikk se dem live igjen.


Storm setter forventningne høyt med ny singel

(18.04.24) Storm har raskt blitt en yndling her i huset, først med konserten på Tons of Rock i fjor, deretter med «After a Lie». At de er booket til Downloadfestivalen overrasket vel ingen?


Tons of Rock: Storm med den store stemmen

(23.06.23) I gamle dager, da min tante Ingrid frekventerte verdens operascener, var stor stemme ensbetydende med stor kropp. Da hun pensjonerte seg som sangerinne og ble professor var hennes studenter ved Musikkhøgskolen vevre men med like stor stemme, for sangteknikker var blitt forfinet og verden hadde utviklet seg.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.