Mew: No More Stories Are Told Today...

For ordens skyld heter Mews tredje album "No More Stories Are Told Today / I'm Sorry / They Washed Away / No More Stories / The World Is Grey / I'm Tired / Let's Wash Away". Og det er langt fra det eneste som er unikt med utgivelsen.


Danskene i Mew er på sin kunstneriske høyde, etter den solide introduksjonen med Frengers (2003) og det tunge angsteposet ...And The Glass Handed Kites (2005).

For ordens skyld er det ingen låter på No More Stories Are Told Today... som fester seg umiddelbart. Men Mew utfordrer og inviterer, og nyskjerrig som du er blir du med til innsiden av Mews sære univers og vokalist Jonas Bjerres svevende vokal og abstrakte tekster. Det er til tider uryddig, men bare for kunstens skyld.

"Introducing Palace Players" er første single, og vi må kanskje tilbake til Radioheads "Paranoid Android"(1997) for å finne en like dristig førstesingle. Silas Graaes innovative trommeslag åpner også for en opplevelse utenom det vanlige, og låten åpner seg i et landskap du ikke har vært i før.

Øyafestivalen fikk vi blant annet "New Terrain" (som baklengs blir en annen låt - "Nervous") og "Sometimes Life Isn't Easy". Sistnevnte er ingen lett affære, men tross tittelen er den ett av bevisene for at Mew er hakket lystigere på denne utgivelsen enn tidligere.

Men for all del, Mew er ikke kurerte for verken angst eller behovet for å være særere enn alle andre. Men da hadde det jo ikke vært Mew.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Mew: Ukomfortabel triumfering

(22.11.09) Danskene er ute på en triumfferd i forbindelse med "No More Stories...", men å yte årets mest kunstneriske album rettferdighet fra scenekantene er en solid jobb. Mew skal definitivt ha for forsøket.


Øya 2009: Uovervinnelige Mew

(13.08.09) (Oslo/PULS): 4 dager før Mews tredje plate ligger klar i butikkene er det bare å konstatere at danskene kommer til å eie resten av 2009. Konserten på Øya ble en perfekt miks av gammelt og spennende nytt.


Mew slipper dvd

(14.11.06) Tidligere i år ble det gjort opptak av en av Mews utsolgte konserter i KB-hallen i København, og 4. desember dukker resultatet opp på dvd.


Mindre kino med Mew

(09.10.05) (Oslo/PULS): Mew har laget en skuffende dårlig plate i ”Mew And The Glass Handed Kites”. Men som liveband er de danske kinorockerne mer spennende enn noen gang.


Nytt Mew-album til sommeren

(20.12.03) Mew har gått i studio for å spille inn oppfølgeren til et av årets mest kritikerroste album "Frengers".


Mew: Audiovisuell ekstravagansa

(10.12.03) (Oslo/PULS): Det har blitt flere Oslo-konserter på de danske kometene i Mew i år, og det skulle bare mangle at de skulle få ta trappen opp til Rockefeller etter den glimrende John Dee-konserten i mai. Og nok en stor kveld ble det sammen med Mew.


Mew overgikk seg selv

(14.05.03) (Oslo/PULS:) De danske popmagikerne i Mew har ikke bare laget en av årets beste plater. Når ”Frengers” skal forsvares fra scenekanten er det ingen tvil om at danskene også leder eliteserien i konsertmakeri.


Cardigans og Mew til Quarten

(31.03.03) Svenske The Cardigans og danske Mew er klare for Quartfestivalen til sommeren. Det samme er norske navn som Ephemera, Ricochets og Alpine Those Myriads!.


Mew: Frengers

(29.03.03) Etter en årelang tørkeperiode har dogmerockerne The Raveonettes for alvor skutt Danmark opp i rockens hårete toppdivisjon med minialbumet "Whip It On". Noen få uker senere gjør landsmennene Mew tilsvarende rent bord i drømmepopens verden med plata "Frengers". Det vil si, folk flest har antakelig ikke rukket fram til platesjappa ennå. Men hvis det finnes noen form for rettferdighet her i verden, så blir Mew store. Skikkelig store.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!