Drunk: The Company Tie

Ikke la deg lure av deg harry bandnavnet. Drunk har nemlig levert en av årets tøffeste norske rockeskiver.


Drunk er for veteraner innen den norske punkscenen å regne, og det er heller ikke smågutter de har i startoppstillingen. Drunk teller medlemmer fra både Life...But How To Live It? og So Much Hate. God og gammel norsk hardcore, til opplysning for den uinnvidde.

Drunk har tidligere sluppet en fullengder, og en bunke ep-er og syv-tommere. På "The Company Tie" har de fått hjelp av Andreas Kirkvaag til å spille inn skiva, den er blitt mikset av Øystein Greni og mastret av Helge Sten. Gutter som veit hva de driver med, altså.

Hva med selve resultatet? "The Company Tie" har blitt et album som etter et par gjennomlyttinger treffer som en six-pack etter en lang arbeidsuke. Full gitarøs, masse punkenergi, fengende melodier og en lyd som er satans godt skrudd, sørger for at denne skiva får og har fått mange runder i cd-spiller'n.

Det er flust av gode sanger her. "In The Heat Of The Moment" har nesten blitt en slags Urørt-hit, mens åpningssporet "Fortune-teller" beviser at Drunk er det nærmeste vi kommer et perfekt bråkepoppunk-band her hjemme.

Drunk begynner nå å få veldig mange bra sanger, og er i tillegg veldig fete live. Det er jammen på tide at flere enn gammelpønkerne får øynene opp for dette bandet. Drunk bør regnes med når det norske plateåret skal oppsummeres!


Del på Facebook | Del på Bluesky

Drunk i canadisk navnestrid

(09.08.01) De Oslo-baserte hardcore'rne Drunk drar om en drøy uke over Atlanter'n for en 12-konserters turné i Øst-Canada, nærmere bestemt delstatene Ontario og Quebec. Hvis de drar lenger vestover kan de risikere å bli saksøkt av et Vancouver-band med samme navn.


Drunk anbefales hvorsomhelst, nårsomhelst!

(31.05.01) (Oslo/PULS): Det er svært sjeldent man får oppleve et band som bare blir bedre og bedre for hver eneste konsert slik tilfellet er med Oslos desidert beste hc/pønk/pop/emo-orkester Drunk. Som oppvarming hadde de utagerende unge menn i Drygolin blitt dratt ut i dagslys.


Pøbelrock-festival i Trondheim

(11.05.01) Onsdag i neste uke arrangeres Pøbelrock på UFFA-huset i Trondheim. Stilmessig går det fra rolig emorock, via boogierock og melodisk punk til aggresiv hardcore, der Backstreet Girls, Drunk, JR Ewing topper billetten blant de norske deltakerne. Fra det store utland gis det plass til brasilianske Jason og Halmstad-bandet Lack Of Zodiak.


Fra Drunk til blackout

(01.03.01) (Tromsø/PULS): De har antakelig spilt flere konserter i utlandet enn noen andre norske rockeartister, gutta i Drunk. Først og fremst fordi fire av fem i bandet turnérte non-stop på kontinetet med banda So Much Hate og Life, But How To Live It for et decennie siden. I dag har de ikke samme frekvens i inntjening og bruk av tyske Mark, men gjorde en gledelig visitt i Tromsø på by:Larm og drar på turné til Kanada til sommer'n. PULS gjorde et forsøk på å bli full med dem i Nordens Paris.


Kaos på by:Larm

(23.02.01) (Tromsø/PULS): Vel ikke så dramatisk som overskriften antyder, på den første konsertkvelden på by:Larm 2001. Likevel rimelig kaotisk på den lille klubben Kaos i Tromsø, som bare har kapasitet på 99 personer iberegna personalet. Dermed blei dørvakta den mest utskjelte i lokalet, mens banda Propeller People, Lame Ducks og og Drunk blei tiljubla foran scenen.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.