Silver
Pooh The Pendrulian
Glorybox
The Hellbanned: Huff #1 (7'EP)

En skive som forsåvidt har vært ute i hele høst, men som ikke er blitt mer uaktuell nå, etter at Silver ble valgt til å delta på So What!s ZOOM-turné i England i februar.


Ting kan tyde på at denne 7"ern kan bli et samleobjekt, hvis Silver får ut potensialet sitt og klarter oppover på rårockhyllene i løpet av vinter'n og våren neste år.

Låta "No Satisfaction" er fullt øs i kjapp god, gammal punkånd. Veldig britisk og alternativ-punka á la '82, med en ung Iggy-kloning som frontkjemper og vokal.

Pooh The Pendrulian har nok lytta mye på tidlige Jesus + The Marychain og Teeny FC. "Waiting For The After Day" er sukkersøte popharmonier som dekkes over av støyende gitarer og lo-fi-produksjon. Vokser etter flere gjennomhøringer.

På baksida som det heter når man speller vinyl, siver "Porcelain" med Glorybox snikende ut og sveller opp til en svær dampmaskin i løpet av de få minuttene de har til rådighet. Kontrastene til den sarte jentevokalen gjør det veldig melankolsk og vakkert.

The Hellbanned fra Romsdalen eller deromkring, starta opp i fjor som Submit, og har tidligere gitt ute en splittsingel med Silence The Foe. På "Finished" spiller de noe som grenser til nevro-punk med spastisk stakkato komp og grindcorevokal. Tøft.

Bestilles fra Værøy-selskapet Milk & Honey Records, milkandhoney@mail.com.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Rocka romjul på Last Train

(18.12.06) Det har blitt en god tradisjon at det lille legendariske utestedet Last Train hyrer inn solide rockeband for å gjøre romjula litt mer spennende. I år kan du blant annet oppleve svært intime konserter med King Midas og The Cheaters, mens Silver spiller allerede førstkommende torsdag.


Turbo-hyllest: Hvem er kveldens megaoverraskelse?

(15.06.01) I kveld er det klart for slippfest for hyllestskiva til Turboneger - Alpha Motherfuckers - på John Dee i hovedstaden. På plakaten er de kristne Iggy-rockerne Silver satt opp mot satanistene Khold, i tillegg til Piledriver, Team Spirit og Russian Poker. Men hvem skuler seg bak den bebudete megaoverraskelsen?


Norsk musikk for eksport!

(03.05.01) Tallet på norske artister som får realisert utfartstrangen sin er stadig økende. Endel er av disse artistene er støtta av Kulturdepartementet gjennom Norsk Kulturråds TTF-ordninger. Den statlige sponsinga ser altså ut til å kunne bære frukter. PULS har sett nærmere på de drøyt 20 artistene som fikk støtte ved årsskiftet. I tillegg har vi kartlagt minst like mange som reiser ut helt på egen hånd.


Hip hop/electronica-scene på Øyafestivalen

(02.05.01) Øyafestivalen som vil foregå 10-11. august, utvider årets arrangement i Middelalderparken ved a sette opp en ekstra scene. Den nye scenen blir viet elektronisk basert musikk innenfor ulike sjangre, herunder også hip hop.


Øyafestivalen til Gamlebyen

(20.03.01) Øyafestivalen flytter fra Kalvøya i Bærum til Middelalderparken på Sørenga i Gamlebyen, Oslo. Samtidig flyttes arrangementet til andre helga i august, nærmere bestemt fredag 10. og lørdag 11. august. Flyttinga vil garantert gi større publikumstilslutning, et riktigere og mer urbant preg og kjærkomment kulturtilskudd til Oslos aller eldste bydel.


Silver: Billboard Blackout

(02.03.01) Punkrockerne Silver begynner endelig å få sin fortjente annerkjennelse. Allerede for ett år sida ga vi dem gode skussmål som liveband. På plate debuterte de på selskapet Milk & Honey som ett av fire band i fjor sommer. I ly av by:Larm og den pågående Zoom-turnéen kommer statusen deres bare til å vokse. Kristne eller ikke.


Silver og Furia klare for Storbritannia i mars

(02.02.01) Vinnerne av Zoom '00 - Silver og Furia - er begge klare for en 25 gig'ers turné som starter i Harstad i slutten av måneden. Høydepunktet blir likevel én tettpakka uke i England og Skottland i begynnelsen av mars. Med seg får de det "norske" London-baserte og Adrian Boss-signa bandet Libido.


King of poor mans trash!

(04.05.00) Når Ramones-comeback'et likevel lar vente på seg, hva er vel et mer naturlig substitutt enn å gå å høre orginalbassist Dee Dee gjøre halve best-of-katalogen med gamle Ramones-klassikere? Og når det i tillegg gjøres gjøres på en intim klubbscene som So What!, kan det låta så rølpa og trasha det vil, og likevel gi publikum full valuta for penga!


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.