MARTINE & MIREJAM: Til kontinentet ( )
MARTINE & MIREJAM: Til kontinentet ( )

Martine & Mirejam til Danmark

Førstkommende fredag starter discopunkduoen Martine & Mirejam en 8-dagers Danmarksturné sammen med sin til nå faste partner, lo-fi-gitaristen Påsan.


Jentene gjorde to gig'er i Oslo i fellesferien som PULS desverre gikk glipp av. Én på Rockefeller med Hurra Torpedo og en annen på Blå, med Cloroform - som jentene forøvrig var meget fornøyd med.

Meningen var at M&M skulle dratt videre til Tyskland etter Danmarksturnéen som support for Cato Salsa Experience, men disse konsertene er avlyst, får PULS opplyst på telefon fra Martine.

Før Danmarksturnéen har jentene imidlertid øvd inn to nye låter, som begge finnes i ca. 20 år gamle orginalinnspillinger. Det dreier seg om coverversjoner av Belfastpunkerne Stiff Little Fingers' "Strawdogs" og belgiske Plastic Bertrands "Ca Plane Pour Moir" - sistnevnte, en stor hit i Europa sommer'n '78.

Plateselskapet deres, Racing Junior arbeider for tiden med Danmarksdistribusjon av ep'en "Go To The Beat", som kom ut i vår her hjemme.

Gruppa regner ikke med å opptre i Oslo igjen før nærmere jul.

Turnélista ser ellers slik ut:
Fredag 25/8 Loppen, Christiania/København
lørdag 26/8 Stars/Gutter Island, Vordingborg
søndag 27/8 Forbraendingen, Albertslund
onsdag 30/8 Studenterhuset, Aalborg
fredag 1/9 Panic, Haderslev
lørdag 2/9 Musikcaféen, Århus


Del på Facebook | Del på Bluesky

Martine & Mirejam: Kort men ikke godt nok

(05.03.01) (Trondheim/PULS): Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noen anmeldelse av denne konserten. Grunnen til at jeg likevel gjør det, er fordi jeg føler at vi medier har en viss opplysningsplikt. Konserten vi fikk servert på lørdag varte kun i 30 små minutter. Det er ikke godt nok.


På tide å kjøre showet aleine, Martine & Mirejam!

(06.07.00) Etter at Martine & Mirejam har oppnådd stjernestatus på rekordtid, og ep'n deres roterer tungt på radiostasjonene, blir det et stort steg tilbake for jentene, å måtte drasse rundt på den eksentriske lo-fi gitaristen Påsan under showa sine, som i dag. Det blir altfor lenge mellom hver gang vi får høre Mirejams deilige hylende stemme og kjenne beatet av virkeligheten i år 0!


- Vi er jævla flinke med dynamikk!

(26.06.00) - Vi behersker instrumentene våre på våre premisser, sier Martine & Mirejam, duoen som har blitt et medianavn på rekordtid. Den samme pressa har slått stort opp at de ikke kan spille og de bare har gitt ut én tre-spors ep ("Go To The Beat"), som har solgt nesten ingenting. Vi skreiv om de etter Øya-festivalen og nå er de klare for Quart. Et par av låtene på skiva er så nådeløst realistiske at de tangerer virkeligheten. De er kulmen av det postmoderne; nåtidas totale og babelske forvirring som gjenspeiler seg bra hos dem. Jeg hadde et mål, å bestemme deres grad av selvbevissthet.


Martine & Mirejam: Go To The Beat

(22.06.00) Her er singelen til de to jentene som gjorde Øyafesten på lørdag mest minneverdig, egentlig. De er blitt hypa noe jævli i det siste, og jeg frykter et kortere liv for dem enn de fortjener.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!