Melody Club: Face The Music

Melody Club var enda et frisk pust fra Sverige da de debuterte i 2002. "Face The Music" er et syvmilssteg videre i riktig retning, og du bør ikke bli overrasket om dette er bandet som kaprer de største overskriftene i pop-sammenheng denne høsten.


Face The Music er nemlig et album som fra A til Å kort og godt er outstanding. 11 låter, der alle er av den kvalitet at det bør være en hver plateselskapsdirektørs våte drøm i forhold til å velge singler for radio og annen fronting.

"Boys In The Girl´s Room" og "Baby" er de to første som presenterer seg selv som uimotståelige poplåter. Senere melder "Cats In The Dark" og "Love Drive" på i samme kategori. Da er ikke førstesingle "Take Me Away" nevnt, noe som beviser at Melody Club har mange ess i ermet for å fronte Face The Music utover høsten.

Vokalist og låtskriver Kristofer Östergren hører forlengst med i svenskenes gode låtskriverlag sammen med blant annet The Arks Ola Salo; men forskjellen er vel at sistnevnte ikke har levert et så helstøpt album som Face The Music.

Produksjonen er også ubegrenset delikat, signert Thomas Troelsen. Det er ingen ende på 80-talls referansene overhodet, og det hele er sydd sammen med fellesnevnere som bunnsolide låter, en displinert og korrekt produksjon samt et arsenal av snertne poparrangementer. Sporadisk ispedd doser av humor, glimt i øyet og fandenivolsk friskhet.

Konklusjonen er ikke mer komplisert enn at Face The Music er noe av det beste som har kommet ut så langt i år. Om de leverer varene live også får vi svar på 28. oktober på Betong.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Melody Club: Scream

(13.12.06) En av platebransjens store klisjéer er uttrykket "Den vanskelige tredjeplata". På to forsøk har Melody Club levd opp til sitt bandnavn med prikkfrie poplåter som folk husker. Nå foreligger tredje forsøk, men "Scream" lever kanskje mer opp til dette klisjéfylte uttrykket enn til bandnavnet.


Melody Club og Surferosa: Et grymt fyrverkeri

(23.05.04) (Oslo/PULS): Det er lenge siden "Music Machine" og "Shanghai My Heart" men både Melody Club og Surferosa er langt i fra leie av å turnere. Lørdag tok storstua i Torggata i mot to fremdeles sultne band, som bidro til en kveld med mye krutt.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!