Thou Shalt Suffer: In The Woods Of Belial

Denne re-utgivelsen fra Thou Shalt Suffer inneholder låter fra bandets første demo fra 1991, samt spor fra EPen ”Open The Mysteries Of Your Creations” som ble utgitt samme år. Det første opplaget kom ut i 1997, og cd`en er nå sluppet på nytt av Nocturnal Art med ny coverart.


Mange har nok sjekket ut bandet utelukkende på grunn av musikerne som står bak prosjektet. Ihsahn, Samoth og Ildjarn var som kjent alle med i det nå oppløste Emperor, noe som burde tilsi at prosjektet til en viss grad er kvalitetsfylt. Dessverre er låtmaterialet vi får servert her skuffende saker.

Jeg har ikke helt klart å bestemme meg for hvilken sjanger-merkelapp som passer best på Thou Shalt Suffer, men hovedkjernen er death metal, med sterke black metal influenser rullet utenpå. Jeg har spilt gjennom skiva en del ganger for å få den til å sitte, men problemet er at den er så intetsigende at det er vanskelig å skape seg et inntrykk. Låtene er for kjedelige til at de klarer å feste seg skikkelig. Enkelte ganger glimtrer den til, og noen av partiene er slett ikke så ille. Problemet er bare at skiva ikke klarer å holde på interessen hos lytteren, fordi den etter disse gode øyeblikkene flyter ut i det samme traurige sporet som før.

For de som er interessert i utviklingen av svartmetallen slik den startet på begynnelsen av 90-tallet, kan skiva være verdt og ha i samlingen – men jeg går ut i fra at det lønner seg å satse på originalen i så måte, og ikke denne totalt unødvendige re-utgivelsen.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Ihsahn - Pharos

(20.09.20) På EP´er hender det ofte at etablerte artister gir ut noe helt annet enn det som er forventet, og resultatet er ofte fantastisk kult og annerledes. Ihsahn er en av grunnleggerne av black metal, og har gjort nettopp det: laget noe absolutt helt annet enn det som var forventet, men en stor og interessant utgivelse er det dessverre ikke.


Hardingrock: Grimen

(22.06.07) De tre musikerene Ihsahn (Vegard Tveitan), Starofash (Heidi Solberg Tveitan) og Grimen (Knut Buen), har gått sammen for å skape et av de mest atmosfæriske og spennende prosjektene på lang tid. Black metal møter folkemusikk og elektronika, som sammen skaper et harmonisk og interessant lydbilde.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!