Feeder: Echo Park

Feeder kan trygt plasseres i kategorien Fengende og gitarbasert støypoprock. Noe som da gjør det greit å nevne band som Weezer, Placebo og Foo Fighters i samme åndedraget. Sistnevnte band er det da også en link til i og med at produsenten på Echo Park, Gil Norton, også styrer spakene for Foo Fighters.


Echo Park er et album som bugner av potensielle singelhits, ikke hits som i hits, men som i hyggelige listeplasseringer og god spilletid på NRK Petre. Walesbaserte Feeder har en helt egen evne til å lage iørefallende melodier uten å slavisk følge alle regler for den slags.

Da tror man vel at albumet som en helhet er uten pletter? Nei, det er det ikke. Det er en slags omvendt 2+2=5 regel som trer inn, og det blir altså 3 i stedetfor 5. Tar man hver enkelt låt og hører på så blir man glad, og jeg skal love at Feeder kommer til å akkompagnere mang en sommerøl i 2001. Men hele albumet blir altså for mye, det holder med et lag smør på brødet.

Sitter også med en følelse av at holdbarhetsdatoen på denne skiva ligger nærmere melk enn salami, og at den fort kan bli stæsjet vekk mellom andre ting som smakte godt når det var ferskt. Best av alle de gode enkeltsporene er for øvrig "Seven Days In The Sun", en skikkelig godlåt om en tur til Mallorca.

Men, når alt dette er sagt; akkurat nå smaker ingenting bedre enn en liten og frisk dose Feeder. Velbekomme!


Del på Facebook | Del på Bluesky

Feeder med nytt album i oktober

(25.07.02) Det walisiske bandet Feeder slipper i oktober sitt første album etter selvmordet til trommisen Jon Lee.


- Støyfullt med Muse og Feeder

(14.05.01) (Oslo/PULS): Det ble en støyfull aften da de britiske trioene Muse og Feeder tok turen til Oslo og Rockefeller lørdag kveld. Overraskende nok var Rockefeller nesten fullsatt, og responsen var stor.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.