Skunk Anansie: Post Orgasmic Chill

Husker du den gangen Skunk Anansie spilte fletta av Therapy og Joyrider? Året var 1995, stedet var Sentrum Scene. Fire år senere truer de fortsatt posisjonen til rivalene i tungrocken. “Post Orgasmic Chill” viser at Skunk Anansie er i en klasse for seg selv I 1999.


“Post Orgasmic Chill” er langt mer heavy enn forgjengeren, “balladealbumet” “Stooch” I 1996.

En del av låtene har rolige partier før stormen begynner... Den fabelaktige vokalisten Skin skaper ekstreme kontraster. Hun er silkemyk og sårbar, storslåtte arrangemnet og strykere gjør de rolige partiene ekstra følelseladd. Men plutselig eksploderer hun, tar en helomvending og blir ultraheavy og faretruende. Skin perfeksjonerer ellers sitt snerrende, sarkastiske og syrlige vesen på “On My Hotel”.

Den eneste rendyrka balladen er “Tracy's Flaw“. Her truer bandet posisjonen til Aerosmith som feinsmeckere av powerballads. Jeg unner dem et stort publikum for “Tracy's Flaw“ og den potensielle singelhiten “Lately”.

Det tradisjonelle Skunk Anansie-soundet har også fått en vitamininnsprøytning. “Post Orgasmic Chill” har tilløp til stykere, dub, techno og hip hop, uten at det går utover gitarveggen og aggresjonen i bandet.

Kort sagt: Du kan ikke stille deg likegyldig til “Post Orgasmic Chill”, Skin tvinger deg til å ta et standpunkt.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Skunk Anansie: Wonderlustre

(20.09.10) 90-talls bandene har stått i kø for å komme tilbake i noen år nå. Det skulle bare mangle at Skunk Anansie også var ett av dem.


Skunk Anansie oppløst

(19.04.01) Etter sju års innsats erklærer Skunk Anansie seg for oppløst. Dette sier bandet i en felles erklæring og forlater hverandre som venner. Bandet mener at de har fått maksimalt ut av Skunk Anansies potensiale, og at det nå er tid for solo-karrierer.


Prodigys Maxim med soloalbum i oktober

(12.09.00) Prodigys rapper Maxim annonserer sitt første soloalbum, Hell's Kitchen, på Prodigys egen label, XL, for utgivelse i neste måned. Han har blant annet fått hjelp av Skunk Anansie-vokalist Skin og sin egen rekkekamerat Liam Howlett i studio.


Woodstock i Wien

(29.01.99) 30 år etter den legendariske Woodstock-festivalen utafor New York, kommer arrangementet til Europa. Wiener Neustadt, rett sør for Wien i Østerrike, er stedet i tidsrommet 16.-18. juli.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!