KATTHULT: Snart som såpemusikk på TV3 (Foto: Mette Skogbakken)
KATTHULT: Snart som såpemusikk på TV3 (Foto: Mette Skogbakken)

Katthult som amerikansk filmmusikk

Tv-produsenten for den amerikanske serien "Felicity", J.J. Abrams, fant musikken til Katthult på nettet, og kontakta bandet sporenstreks for å sikre seg låta "One Day" som soundtrack til tv-serien.


Felicity handler om en ung amerikansk studine, og artister som Madonna og R.E.M har allerede levert låter til serien, som følges av fem prosent amerikanere. I Norge sendes serien på TV3, men det er uklart når episode 74 – der Katthult bidrar, vil komme på norske skjermer, melder Nettavisen.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Katthult spiller inn debutalbum

(25.09.00) I september i fjor gjorde Katthult fra Elverum sin første opptreden på Rockefeller. Deretter vant de NRK Petres demokonkurranse og fikk voldsom respons på låta "Weaker" på flere amerikanske og europeiske nettsteder, før de i august skreiv kontrakt med Bonnier Music Norge. Nå har bandet gått i studio med Knut Bøhn for å spille inn debutalbumet.


Katthult signer til Bonnier

(22.08.00) Poprockerne fra Elverum, Katthult har signa kontrakt med det svenske selskapet Bonnier Music Norge. Bandet som tidligere het Audi 2000, Lost In Legoland - og etter trusler fra danske Lego - (Lost In) Egoland, skal dermed lanseres i hele Skandinavia og Finland.


Katthult, Seven og Vidar Vang i Frognerbadet

(28.05.00) Usigna norsk band får nok en gang en så sentral plass som det er mulig å gi dem på Norwegian Wood. På topp av Pepsi Rockscene-plakaten: Katthult, Seven og Vidar Vang.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!