Spilte til krampa tok dem

Det ble unektlig en nedtur å oppleve The Nuggets på Gamla i går kveld. Ikke fordi de skuffa, men fordi bandet ble tvunget til å forlate scenen etter 6 låter. Et krampeanfall i armen til front'ern Mads Husvik tvang bandet av scenen. Før det fikk vi både nye og gamle låter, råere enn på skive, og definitvt powerpop.


Nuggets, Brut Boogaloo / /


Sein ankomst gjorde at jeg missa Nuggets, da de varma opp for Buzzcocks på So What! i mars. Da Nuggets nylig gjesta Vega på releasefesten til Jippy Forlag, prioriterte jeg Asian Dub'feller.

Nuggets har oppstått i ruinene av power-punkerne Basement Brats. I går kom de bra igang i går, raskere og råere enn på 7"ern, og låt veldig mye "Chiswick" og Radiators From Space, dog med et snev av Buzzcocks.

"Powerpop Girl", "Not A Looser" og den neste singelen "Aprils Fool" låt moro og energisk før det fatale altså inntraff. Bandet prøvde ikke engang å spille videre. Hva disse krampespenningene skyldes veit jeg ikke, men vi får håpe de ikke gjør karriere på det.

"Aprils Fool" blir forøvrig å finne på CD, og da ikke på vinylselskapet til Tom Trash, Sneakers, som den forrige. Selskapene Screaming Apple og Damaged Goods skal derimot være aktuelle.

Brut Boogaloo kom på etterpå og består av medlemmer fra Rejects og Datsun. De spiller Thin Lizzy-punk, eller punk med mid-70-talls gitarsoloer om du vil.

P.I.G så jeg ikke noe til. Enten så spilte de ikke, eller så må de ha spilt etter at jeg gikk, noe jeg finner lite trolig.

Jeg har ikke vært på Gamla siden Pogues Oslo-debuterte der i '85, og hadde nesten glemt mulighetene stedet innehar. Men det har unektelig potensiale til å bli en brukbar rockeklubb. Scenen er i høyeste laget i forhold til størrelsen på lokalet, og kan bli påskudd til å bli sittende og se bandet fra baren, istedet for å oppleve konserten foran scenen.

Og om to uker er PULS tilbake med rapport når The Moods - det nye bandet til Bulle (Betonghysteria) og Persi (DumDum) debuterer på Gamla som support for (Cato Salsa stønn!) Experience.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Program for Musikkens Dag i Oslo til helga

(28.05.01) Til helga braker Musikkens Dag løs i hovedstaden for tiende år på rad, en uke før resten av landet. Dette for å slippe en kollisjon med Norwegian Wood i Frognerbadet. Som vanlig er alle konsertene gratis, noe som gir publikum en glimrende sjanse til å se nye og spennende artister.


Nuggets på Vega

(28.04.00) I anledning Jippi Forlags trippelutgivelse av nye tegneseriehefter, har de stelt i stand til popfest med up-and-comming The Nuggets, Nutrion Facts, Kvikk Lynsj og DJ McEivor på Vega i Oslo (Grünerløkka) nå på fredag 28. april.


The Nuggets: Powerpop Girl (ep)

(27.03.00) Her kommer en 7" vinyl-ep fra bandet som varma opp for Buzzcocks på So What for noen uker sida.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!