The Nuggets: Powerpop Girl (ep)

Her kommer en 7" vinyl-ep fra bandet som varma opp for Buzzcocks på So What for noen uker sida.


The Nuggets har definert seg selv allerede i tittelen på denne skiva. Dette er definitivt Pop, Powerpop eller New Wave sånn som det lød fra labelene Chiswick og Stiff Rec. i '78.

Men også 60-tallspåvirkningen skinner godt igjennom, for band som The Zombies var jo definitivt endel av anegalleriet på slutten av 70-tallet.

I "Isolation" hører jeg foruten mye garasjepunk, miksa med både Generation X, Dead Boys og Radiators From Space. Og den er kanskje en enda bedre låt en en tittellåta, selv om sistnevte nok er mest opplagt pop.

B-sida følger opp hva A-sida satte i gang. "New Idea" og "Felicity" er begge poprock som enkelt hadde gitt disse gutta fra Østfold og Halden skivekontrakt i London for et-par-og-tjue år sida.

Sneakers Rec. er et relativt nystarta Fredrikstad-selskap som drives av Tom Erik Kristoffersen, bedre kjent som fanzinemaker'n Tom "Trash" på slutten av 70-tallet. Vi kommer tilbake med flere anmeldelser fra Sneakers.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Spilte til krampa tok dem

(28.05.00) Det ble unektlig en nedtur å oppleve The Nuggets på Gamla i går kveld. Ikke fordi de skuffa, men fordi bandet ble tvunget til å forlate scenen etter 6 låter. Et krampeanfall i armen til front'ern Mads Husvik tvang bandet av scenen. Før det fikk vi både nye og gamle låter, råere enn på skive, og definitvt powerpop.


Nuggets på Vega

(28.04.00) I anledning Jippi Forlags trippelutgivelse av nye tegneseriehefter, har de stelt i stand til popfest med up-and-comming The Nuggets, Nutrion Facts, Kvikk Lynsj og DJ McEivor på Vega i Oslo (Grünerløkka) nå på fredag 28. april.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!