Kampklar Ozzy Osbourne

Dette må være det beste tungrock-albumet som er lagd på svært lang tid.


Det låter friskt som bare det, men vi snakker «god, gammel heavy rock». Ozzy sjøl synger like bra som han gjorde for 50 år siden, og komposisjonene er stinne av alt hva denne sjangeren krever – ikke minst knall refreng.

Og hvilket stjernelag han har med seg som gitaister! Zakk Wylde og Tony Iommi fra Black Sabbath, Jeff Beck, Eric Clapton og Mike McCready fra Pearl Jam. Med andre ord – dette har også blitt et realt guitar hero-album. Her følger riffenes herrer og mestre på løpende bånd.



Bandet er det vel heller ingen grunn til å ha innvendinger mot: Robert Trujillo (Metallica), Chad Smith (Red Hot Chili Peppers), Duff McKagan (Guns 'N Roses) og avdøde Taylor Hawkins (Foo Fighters).

Dette prosjektet kunne nesten ikke gått galt, og gjør det da heller ikke. Tvert imot. Dette er tungrock-fest av en annen verden fra start til mål.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Ozzy Osbourne & Elton John: Yippie!

(21.02.20) Det kommer som manna fra himmelen. De til sammen omtrent 150 år gamle pensjonistene, Ozzy Osbourne og Elton John. De låter som skapt for hverandre.
Dette er et Ozzy Osbourne-album, men det er selvfølgelig ikke tilfeldig at det har fått tittelen «Ordinary Man». Han synger denne sangen sammen med Elton John, som like selvfølgelig setter sitt preg på den med sitt pianospill.


Ozzy leverte i sør

(07.08.11) (Kristiansand/PULS): Konseptet Odderøya Live har oppstått i kjølvannet av Quarts konkurs, og lørdag kunne de stolt presentere Ozzy Osbourne på den flotte amfiscenen på Odderøya i Kristiansand.


Ozzy Osbourne: Scream

(29.06.10) Etter bunnoteringene med «Down To Earth» (2001) og «Black Rain» (2007) var det med særdeles nøkterne forventninger man mottok «Scream». Men fra bånn er det som kjent bare en vei. Oppover. Uten at man skal si at Ozzy har klatret voldsomt langt.


Ronnie James Dio har fått kreft

(26.11.09) Mange metall-fans ble skuffet da det i forrige uke ble annonsert at Dio hadde avlyst vinterens Europa-turne. Dette inkluderte Oslo-konserten 4. desember. Nå er årsaken gjort kjent; Ronnie James Dio, bandets grunnlegger og frontfigur, har fått diagnosen magekreft.


Helt greit, Ozzy!

(14.06.07) (Oslo/PULS): Med en motorsykkelulykke friskt i minnet fremdeles, så er det hele 12 år siden Ozzy Osbourne besøkte Oslo sist som soloartist. Neste år blir gærningen 60 år, og han biter helt greit fra seg ennå.


Ozzy til Hultsfred

(22.01.07) Ozzy Osbourne er ett av navnene som er offentliggjort til sommerens Hultsfred-festival i Sverige. Festivalen går av stabelen samme helg som Norwegian Wood. Lov å håpe?


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!