D.D.E. feirer 30 år i Oslo Spektrum

Ingen trodde vel det ville vare i 30 år, da de debuterte i 1992. Etter 30 år er de i stand til å fylle Oslo Spektrum.

D.D.E.


Det var vel Arbeiderbladet, nåværende Dagsavisen, som en gang - ikke så langt unna da D.D.E. debuterte – lanserte slagordet «elsket og hatet». Dét var ikke så treffende, fordi det ble lansert i en periode da leserne i flokk og følge forlot avisa fordi de syns den var irrelevant; leserne ble likegyldige.

Helt annerledes med D.D.E. Hvis noe band kan smykke seg med tittelen «elsket og hatet», så er det D.D.E. Noen mener de er harry-band nr. 1, andre mener de er det mest folkelige som har vederfaret vår land siden … Åge Aleksandersen!

Og ganske riktig. Åge var fødselshjelper for D.D.E., som produsent for deres første innspillinger i studio.

Så er det vel sånn, at de mest hardbarka kritikerne har vondt for å komme med relevant kritikk mot «Vinsjan på kaia» og «E6». Det stiller seg kanskje noe annerledes med «Rompa mi» …

Helt sikkert er det, at det blir stappfullt i Oslo Spektrum. Er du abonnent hos Live Nation kan du kjøpe billett fra klokka 10, torsdag 31. mars. Ordinært salg starter fredag 1. april klokka 09.00.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Dypdykk i Bjarne Brøndbos liv som popstjerne

(17.09.24) Dette er kanskje i bunn og grunn et langt intervju. Énkilde-journalistikk i langform. Men det er godt skrudd sammen.


D.D.E. - 15år Live

(17.11.07) D.D.E. er ute med enda eit samleverk. Denne gang iform av ei live plate som har opptak frå konsertar frå dei siste fire åra. Vi får her servert songane som vi alle kjenner så godt frå før av. D.D.E. har haldt det gåande så lenge at det skal godt gjerast å trø feil på ei best of samling.


DDE og Residents på Turbo-hyllest

(11.05.01) Tidligere Turbo-vokalist Harry Neger er nok ikke så langt fra sannheten når han beskriver det nye hyllest-albumet til gruppa for en sollid zonk+kanari-sesh. Går vi en av bidragsyterne - Null$katte$nylterne - litt i sømmene, viser det seg nemlig av de har fått med seg sambygding Terje Tranaas på keyboards. Til daglig spiller han i D.D.E.! Samtidig sier sterke rykter at en annen av artistene - Toby Dammit - er The Residents eller noen fra The Residents.


Hva er forskjellen på Trashcan Darlings og D.D.E.?

(11.05.01) - Låtene handler om ting som helst er litt tabu, som porno for eksempel. Det er fordi vi gjerne vil sjokkere, kan du si - på en god måte. Forklarer Chris, som mener at mer porno til folket absolutt er av det gode.


DDE: Vi ska fæst, aill' mot aill'

(06.05.01) Hva skal man si om DDE da? De er jo verdens enkleste å hakke på, noe som jo med et par unntak har blitt gjort siden de raiet seg inn i de altfor mange tusen hjem en gang for noe som virker som en evighet siden.


D.D.E.: No e D.D.E. jul igjen!

(14.12.99) De har solgt plater i bøtter og spann noen år, men først nå har de for alvor sikra seg: ”No e D.D.E. jul igjen” er en evig juleklassiker som bare har én konkurrent, Hans Rotmos ”Vårres jul”. Begge stammer fra det etter hvert multinasjonale selskapet til Gunnar Hordvik oppi midt-Norge.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!