Tett på Pål Tøien

Det kan være både mørkt og tungt å være Pål Tøyen, det er tydelig. Enda godt han kan lage god musikk av det.


Pål Tøien, aka OnklP, slipper nå sitt tredje fulle album, sitt første i sitt eget navn. Med seg i produksjonsstallen har han blant annet traverne TommyTee, ObayOkay og Lucas Nord.

Albumet inviterer, ved å hete «Pål Tøyen», automatisk til en personlig reise gjennom Påls egne univers. Det viser seg at Pål og OnklP er begge like mye preget av angst, dagen-derpå-livsstil og store tanker om livet.

Tøien deler en del refleksjoner om forventningene samfunnet og OnklP har til Pål Tøien, og tar kanskje et aldri så lite oppgjør med akkurat dette? Vi får også ta del i Påls sorg over morens plutselige bortgang i 2019.

Låtene har jevnt over veldig godt ordspill og fascinerende tekstbruk. Albumet inneholder ingen ny «Styggen På Ryggen», men Pål Tøien byr likevel på en veldig personlig opplevelse av seg selv. Og sammen med pulserende god rap og drivende kul beat, kan dette aldri bli veldig feil.

OnklP
Pål Tøien
Def Jam Recordings Norway


Del på Facebook | Del på Bluesky

Tinga ordner seg for OnklP & De Fjerne Slektningene

(02.04.21) De står fjellstøtt, og typisk nok – det er jo ikke alle som har baller til å slippe nytt album langfredag, av alle dager.


Psykisk helse: Da OnklP satt ord på det

(22.12.20) 22. desemberluka til Rønsen: En smått hjelpeløs, men vennlig tanke fra meg i dag - til alle som sliter psykisk.


Hip-hop’erne serverer den nye «politiske vinen» i norsk musikkliv

(02.12.20) 2. desemberluka til Rønsen: Det er fem år siden Karpe lanserte starten på det etter hvert legendariske kunstverket «Heisann Montebello». Dette er nok det kraftigste venstrepolitiske innspillet i norsk musikkliv siden de revolusjonære musikerne samla seg omkring plateselskapet MAI på ’70-tallet.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!