ØYAFESTIVALEN: Pavement er en fin pakke under juletreet for festivalsesongen 2010.
ØYAFESTIVALEN: Pavement er en fin pakke under juletreet for festivalsesongen 2010.

Pavement er klare for Øya

"Vi regner med at det er mange som starter julefeiringa allerede i dag, med denne nyheten", sier Øyafestivalen i pressemeldingen om at Pavement er klare for Øyafestivalen 2009.


Det gjenforente 90-talls bandet er bekreftet til et knippe flere andre europeiske festivaler i 2010, som Roskilde, Primavera og All Tomorrow's Parties. I august står de altså på scenen i Middelalderparken.

Pavement er ett av mange 90-talls band som finner tilbake til hverandre om dagen, og bare i London har bandet solgt 20.000 billetter over fire kvelder på Brixton Academy.

Bandet har gitt ut fem ordinære studioalbum, og det hittil siste, Terror Twilight, tok de til Oslo for siste gang høsten 1999.

Andre band under årets Øyafestival er The Gaslight Anthem, Serena Maneesh, John Olav Nilsen og Gjengen. I tillegg plukket festivalledelsen opp Cymbals Eat Guitars og Surfer Blood under årets CMJ i New York.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Pavements «Terror Twilight» i utvida utgave

(12.01.22) De var en stor indie-favoritt hos oss på 90-tallet. Nå gir Pavement ut sitt femte album, «Terror Twilight» i de luxe-utgave.


Øya: Skranglete hitparade

(13.08.10) (Oslo/PULS): Så sto de der igjen. "We are Pavement from the 90's", sier Stephen Malkmus og ser utover Øyas fineste dag værmessig. Om det var bare finevær på scenen vites ikke, men den gamle indiestorheten humpet avgårde med passe sjarm.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!