Donkeyboy: Caught In A Life

Drammenserne i Donkeyboy har vært en snakkis gjennom hele sommeren, med "Ambitions" og "Sometimes" i hovedrollene. "Caught In A Life" er som ventet. Spennende i soundet, men litt blodfattig på låter.


De åpner med "Stereolife", og vi er tilbake på 80-tallet med begge bena. Faktisk så høres det til tider ut som noe som Yes fiklet med da de gikk helt pop i 1983.

"Ambitions" er en udiskutabel knallåt, godt hjulpet av Idols Linnea Dale. Ingen av låtene på debutplaten klarer å følge den opp, selv om "Sometimes" også har blitt en formidabel hit og gjort til at Donkeyboy ikke er blitt et one-hit-wonder.

Forankret i synthen, overlever også flere av de andre låtene på plata, til tross for at "Awake" og "Broke My Eyes" ikke kan karakteriseres for annet enn småhyggelig albumfyll der produsentene Simen M. Eriksrud og Espen Berg fortjener mer klapp på skulderen enn låtskriverne.

Donkeyboy har slitt mye med liveuttrykket, og soundet på Caught In A Life er ikke enkelt å gjenskape for ungdommene. Om en måned er det imidlertid eksamen, da Donkeyboy varmer opp for A-ha både i Norge og i UK.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Bildespesial: Donkeyboy på Rockefeller

(15.11.09) Donkeyboy satte nok en ny rekord i helgen, for lavere snittalder har det nok sjelden vært på Rockefeller. Konserten ble en bombardering av lys, og PULS har selvsagt bildene - tatt av Puls-fotograf Karl Bugge.


Donkeyboy med kremjobb

(21.09.09) Drammenserne i Donkeyboy har blitt håndplukket av selveste A-ha til å varme opp for dem på fem konserter under høstens A-ha-turné.


Øya 2009: Uovervinnelige Mew

(13.08.09) (Oslo/PULS): 4 dager før Mews tredje plate ligger klar i butikkene er det bare å konstatere at danskene kommer til å eie resten av 2009. Konserten på Øya ble en perfekt miks av gammelt og spennende nytt.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!