DONKEYBOY: Klare for UK sammen med A-ha. FOTO: MARCEL LEIENHOF.
DONKEYBOY: Klare for UK sammen med A-ha. FOTO: MARCEL LEIENHOF.

Donkeyboy med kremjobb

Drammenserne i Donkeyboy har blitt håndplukket av selveste A-ha til å varme opp for dem på fem konserter under høstens A-ha-turné.


A-ha er ute og promoterer Foot Of The Mountain, og i november tar de med seg Donkeyboy som support under fem konserter; tre i UK og to i Norge:

2.11: Birmingham, UK, The NIA
3.11: Manchester, UK, MEN Arena
4.11: London, UK, O2 Arena
6.11: Oslo Spektrum
7.11: Oslo Spektrum

Platen Caught In A Life kommer 19. oktober, rundt en måned senere enn planlagt. Singelen "Ambitions" lever fremdeles i beste velgående på radio, etter 12 uker på VG-listas førsteplass og 40.000 solgte eksemplarer. Den nye singelen "Sometimes" ligger på A-listen til både P1 og P3.

At relativt nye norske band spiller på store arenaer i UK er ikke hverdagskost, men det er verdt å nevne at jentene i Katzenjammer varmet opp for KeaneO2 Arena i London over to kvelder tidligere i år.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Bildespesial: Donkeyboy på Rockefeller

(15.11.09) Donkeyboy satte nok en ny rekord i helgen, for lavere snittalder har det nok sjelden vært på Rockefeller. Konserten ble en bombardering av lys, og PULS har selvsagt bildene - tatt av Puls-fotograf Karl Bugge.


Donkeyboy: Caught In A Life

(20.10.09) Drammenserne i Donkeyboy har vært en snakkis gjennom hele sommeren, med "Ambitions" og "Sometimes" i hovedrollene. "Caught In A Life" er som ventet. Spennende i soundet, men litt blodfattig på låter.


Øya 2009: Uovervinnelige Mew

(13.08.09) (Oslo/PULS): 4 dager før Mews tredje plate ligger klar i butikkene er det bare å konstatere at danskene kommer til å eie resten av 2009. Konserten på Øya ble en perfekt miks av gammelt og spennende nytt.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!