The Datsuns: Headstunts

Kun én gang har The Datsuns yppet med "if it ain't broke, don't fix it"-begrepet, og det var ved andrealbumet "Outta Sight/Outta Mind" i 2004. På "Headstunts" stunter de heldigvis ikke med andre enn seg selv.


På mange måter ble The Datsuns friskmeldt etter forrige plate Smoke & Mirrors etter at den John Paul Jones-produserte Outta Sight/Outta Mind krasjlandet New Zealands største rockehelter i 2004.

Headstunts gjør de akkurat det de kan best - kompromissløs og energifylt rock'n roll. De åpner med eksploderende "Human Error" og holder løpet ut, igjennom tangentflørt på "Hey! Paranoid People! (What's In Your Head?)" og fengende "Cry Crybaby".

"Cruel Cruel Fate" er låten Supergrass gjerne skulle skrevet i år 2008 etter at de har rotet seg helt bort, mens "Eye Of The Needle" kanskje kan gi noen hint om hvordan The Datsuns vil låte når de blir enda mer modne.

Headstunts er rett-frem sjarmerende rock med gitarer, meloditeft og et uttømmelig lager av energi i front. Etter et heseblesende rockemaraton lander de psykedelisk og tar en "Revolver" og avslutter med den nesten 8 minutter lange "Somebody Better" som minner mye om The Beatles' Tomorrow Never Knows.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Dave Gahan og Datsuns til Roskilde

(27.02.03) Et par nye navn har blitt tilføyet programmet for årets Roskildefestival. De mest spennende er utvilsomt Dave Gahan (Depeche Mode) og New Zealands nye rockekjæledegger The Datsuns.


Høyt, høyere, The Datsuns!

(20.02.03) (Oslo/PULS): NME har konkludert med at dette er det beste live-bandet på planeten. Og det er egentlig greit det. For mer frigjørende, øreblødende og kompromissløs rock 'n roll finnes vel egentlig ikke i 2003. Med en mer enn godkjent support også, ble dette en knall kveld.


The Datsuns: The Datsuns

(14.10.02) Fra New Zealand dukker det opp nok et band som virkelig tar rocken på alvor. På dette selvtitulerte debutalbumet gir The Datsuns oss en leksjon i dyrisk og rå garagerock.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!