Randy are no cheaters

(Bergen/PULS): Randy er bra live. Ikke noe magisk band, men de kan dette med å underholde publikum. Bare så synd at ikke flere har skjønt det.


Randy / /


Randy har holdt det gående i mer enn ti år, men dette var Fredrik Granberg, Johan Brändström, Johan Gustavsson og Stefan Granbergs første konsert i Bergen.

En halvtime før midnatt sparker Randy kvelden i gang med "Dirty Tricks". Dessverre er det et spark like lite saftig som fotballjentenes innsats den siste tiden.

Lyden er ikke den helt store, men akkurat som stemningen på Hulen, blir den mye bedre. Nå skal det sies at oppmøtet var skammelig dårlig. Mindre enn hundre stykker er trist. Desto bedre da at de som var der prøvde å lage liv.

Med sanger som "Addicts Of Communication", "Punk Rock City", "Freedom Song", "Cheater", "X-Ray Eyes" og "Welfare Problems" kunne dette aldri bli en dårlig konsert. Svenskejævlene gliste, smilte, brølte og spredte glede fra scenen. Som seg hør og bør fra gladpunkere.

Randy avsluttet kvelden med "Karl Marx And History" og "Summer Of Bros". To fantastiske sanger fra et godt band. Og neste gang kommer det mer folk. Okei?


Del på Facebook | Del på Bluesky

Howlin Pelle tells you to go see Randy

(14.10.05) Denne mailen dukket opp fra Howlin Pelle, vokalisten i The Hives. Han mener at vi bør gå og se Randy. Les hvorfor.


Johndoe & Randy turnerer sammen!

(12.10.05) Johndoe og Randy utviklet et nært vennskap myntet på pizza, øl, punk og bading da Johndoe spilte inn skive i Stockholm sommeren 2004. Resultatet av det vennskapet blir en felles turné. Først Norge i oktober, så Sverige i desember.


Soundtrack til en vellykket kveld

(21.10.02) (Bergen/PULS): Med tre sterke skiver, en enorm selvtillit og smittende spilleglede kom svenske The Soundtrack Of Our Lives til Hulen og Bergen. Det ble en knallsterk konsert.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!