The Launderettes: Shaken And Disturbed

Ei skive som har vært ute en stund dette, men som skal få sin fortjente anmeldelse her i PULS. "Shaken And Disturbed" byr på rock`n roll i ekte 60-tallsinspirert garagerocktradisjon.


"Shaken And Disturbed" er debuten til jentebandet (med et mannlig innslag i form av Jimmi The Greek)Launderettes, som har gjort seg bemerka med en rekke konserter i inn og utland i løpet av sine tre leveår. Nå debuterer de med et album som oser av øl, raske biler og tøffe jenter lang vei. Høy partyfaktor med andre ord.

Dette låter tøft, med Cramps eller Lyres som best beskrivende referanser. Allikevel er det rimelig tydelig at bandet ikke kler plateformatet like godt som de kler å spille live. Det er forsåvidt et tilbakevendende problem - og kanskje spesielt innen denne sjangeren, at det er vanskelig å overføre den esensielle råskapen og energien fra konsertene over til studio. Ikke dermed sagt at dette er dårlig, far from it, men det skorter litt på både låtmateriale og produksjonen.

Men, vi snakker om et debutalbum, og det bor mye godt i dette bandet. Hør bare på "Rebel Love", "Transition Man" eller "Porn Star", og det merkes at bandet brygger på noe godt, selv om den store utløsningen uteblir på dette debutalbumet.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Devil Dolls-festivalen dominerer hovedstaden i helga

(17.11.00) I kveld, fredag 17. november, åpner den første Devil Doll-festivalen i Oslo. Her får du sjansen til å få med deg feminin garsjerock med norske, svenske, finske og britiske band på John Dee og Last Train.


The Launderettes: Rebel Love (sgl)

(27.03.00) Oslo-baserte garasjepunkerne Launderettes er aktuelle med to 7"ere. Vi har foreløpig bare fått inn den ene. Produksjonen ved Cavemens Anders Møller og Knut Schreiner har gitt bandet et tøft og fuzza lydbilde.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!