Pennywise: Land Of The Free

Skatepønk gutta i Pennywise er tilbake med sin sjette, og kanskje beste utgivelse noensinne. Land Of the Free er 14 kjappe blasts med melodiøs Bad Religion-pønk med lett allsang på refrenga.


Pennywise har ikke forandra seg så mye de siste ti åra men melodiene sitter bedre og bedre for hver skive.

Denne gangen har gutta bestemt seg for å bli litt mer politiske, gjennom demobilde som cover og låter som "W.T.O Fight Song", "Fuck Authority" osv.

Perfekt soundtrack for en hver kjøpekraftig rebell i middelklasse/high-school- sjangeren i såvel California som Oslo. For oss andre virker det som en rimelig påtatt holdning.

Uansett om tekstene til en viss grad faller igjennom, så er det ikke til å komme bort fra at dette er ei bra skive. Låter som "Time Marches On", "Land Of The Free" og "The World" (sjekk ut allsang refrenget!) er noe av det beste Pennywise har gjort noensinne!

Innen sin sjanger må dette være en av de beste utgivelsene på lange tider. Likte Du Bad Religion rundt "Against The Grain" og "No Control"-tida, ja da liker du denne. Perfekt å gå på tryne i Rampen til!

"Land Of The Free" anbefales.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Chili Peppers og Mudhoney i Circle Jerks-hyllest

(07.08.01) Hello Records planlegger en tribute-skive til Circle Jerks. Overskuddet i sin helhet gå til medisinsk hjelp for Circle Jerks-vokalist Keith Morrris som lider av en Adult Onset Diabetes eller sukkersyke. Mudhoney og Red Hot Chili Peppers er blant artistene som vil bidra til å få unna regningene for Keith.


Nytt album fra Pennywise

(02.04.01) Pennywise er snart ferdig i studio. Albumet kommer rett før St. Hans, og får tittelen "Land Of The Free".


Offspring støtter etterlatte

(06.04.00) The Offspring, Social Distortion, Pennywise, X og T.S.O.L. er blant artistene som deltar i en støttekonsert 6. mai, for barna til Social Ds gitarist Dennis Danell, som døde i en bilulykke som følge av hjerne-aurenisme for en drøy måned sida.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!