ENSLAVED: På Inferno festival i Oslo.

 ( )
ENSLAVED: På Inferno festival i Oslo. ( )

Metal-inferno i Oslo!

Langfredag jo være en ypperlig dag for tung metal. Og får du ikke nok da, kan du spe på med mer selveste påskeaften. Dørene åpnes for Metal Festival Norway.


Det hele skal foregå over to scener; John Dee og Rockefeller. Til sammen vil ikke mindre enn 20 band sørge for å øse metal i alle varianter ut i Oslo-natta.

Inferno Festivalen arrangeres for første gang fredag 13. og lørdag 14. april. Festivalen presenterer i all hovedsak norske band, men også et par fra Sverige har fått plass på plakaten.

Rockefeller, fredag 13.04:
Enslaved, Witchery, Gehenna, Trail Of Tears, Peccatum, Khold.

John Dee, fredag 13.04:
Zyklon, Hades Almighty, Bloodthorn, Crest Of Darkness, Audiopain.

Rockefeller, lørdag 14.04:
Borknagar, Cadaver Inc., Pain, Susperia, M-Eternal, Zeenon.

John Dee, lørdag 14.04:
Red Harvest, Farout Fishing, Burning Rubber, Ram-Zet, Tidfall.

Billettene koster 250,- for en dag - 400,- for begge. Fri aldersgrense, bar på galleriet. Forslag på posten, 81533133.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Inferno Dag 2: Storslått Mayhem-finale

(06.04.10) (Oslo/PULS): Infernofestivalens høydepunkt i år var utvilsomt Mayhem. Det er sju år siden sist dette legendariske og myteomspunne bandet spilte på festivalen, men før scena ble rigget til i umiskjennelig Mayhemstil var det ni andre band som hadde mye å by på.


Inferno Dag 1: Same procedure...

(02.04.10) (Oslo/PULS): I år det 10. gang Infernofestivalen arrangeres. Det er ingen påtrengende storslått feiring av seg selv som preger åpningen av årets Infernofestival, tross den suksesshistorien festivalen har blitt i løpet av disse årene. Her handler det i stor grad om "same procedure as every year".


Arcturus og Mantas første band offentliggjort til Inferno Festival

(01.12.04) Inferno Festivalen slapp i dag de to første navnene til påskens svarte begivenhet på Rockefeller og John Dee. Arcturus og Mantas er klare for festivalen, som arrangeres 24-26 mars 2005.


Infernalsk helg på Rockefeller og John Dee

(16.04.01) (Oslo/PULS): Tidenes første Infernofestival ble arrangert nå i påskehelgen. Det ble for festivalgjengerne en litt forskrudd påskefeiring, hvor et av hovedtemaene var Jesu' død og oppstandelse sett fra en litt annen synsvinkel. Stikkord kan nevnes som blant annet opp-ned-pentagrammer, opp-ned-kors og verdens lengste og tøffeste skinnfrakker. Selv var vi i en satans god stemning, da vi med mjød i kroppen skulle begi oss ut på vår ferd ned til de mørke festivalkamre. God stemning hersket også blant de øvrige festivalgjengerne. Vi tror de alle var ganske glade inne i seg, selv om mange av de så fryktelig slemme ut.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!