Reverend Lovejoy: - Polo Is Not The Issue Darling, Champagne Is!

Reverend Lovejoy har siden fjorårets albumdebut, ekspandert fra dou til kvintett, og utvida lydbildet tilsvarende. Det betyr ikke at vi går glipp av de vare, lavmælte stemningsbildene, men istedet kan lene oss tilbake å nyte et variert repertuar med referanser tilbake til pop- og viserocken slik den lød fra '69-71.


Deres debutalbum var etter det jeg husker også den første utgivelsen fra platesjappa Big Dipper, utgitt kun på vinyl. I vinter kom EPn Tonight, Baby I Am - både på vinyl og CD - og denne gangen kommer 13 nye låter på CD.

Stilen er melodiøse, sløy poprock framført med sterk amerikansk aksent, selv om jeg også får assosiasjoner til Cat Stevens, på mer enn én låt. Spesielt "Fight The Night With Candels", som i tillegg både har bra vers og et fint refreng.

Blant de øvrige låtene er det mye smålekre detaljer og bra tendenser. Gjentatte lyttinger avslører imidlertid en litt pregløs helhet, som senker totalinntrykket etter et optimistisk førsteinntrykk.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Program for Musikkens Dag i Oslo til helga

(28.05.01) Til helga braker Musikkens Dag løs i hovedstaden for tiende år på rad, en uke før resten av landet. Dette for å slippe en kollisjon med Norwegian Wood i Frognerbadet. Som vanlig er alle konsertene gratis, noe som gir publikum en glimrende sjanse til å se nye og spennende artister.


Reverend Lovejoy og Ian Senior er best live!

(24.02.01) (Tromsø/PULS): De spiller helt forskjellig musikk, men har en ting til felles: Låtene deres kommer mye bedre til sin rett i direkte overførte konsertsammenhenger enn de gjør i digitalt overførte studiotapninger. Ikke bare publikums nærvær, men også det faktum at de har fått låtene inn under huden, er forskjellen på framførelsene av låtene de ga ut hhv i fjor høst og i vinter.


American Suitcase og Cinnamoon overbeviste

(01.12.00) (Oslo/PULS): Onsdag inviterte to av Oslos mest spennende band til hyggestund på So What!. Med popyndlingene American Suitcase som oppvarmer var standarden satt høyt for relativt ferske Cinnamoon, men "ørkenrockerne" beviste at de har mye å fare med.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!