ZIGGY MARLEY: Østerrike er ikke Babylon ( )
ZIGGY MARLEY: Østerrike er ikke Babylon ( )

Ziggy Marley avlyser Østerrike

Bob Marleys sønn, Ziggy, er foreløpig den siste i rekka til å avlyse en planlagt konsert i Østerrike, for å vise sin holdning til at Jürg Haiders Frihetsparti sitter i den østerrikske regjering.


Han var booka inn på den årlige Spring Vibration Festival i Wiesen, den 17 juni.

En pressetalsmann for festivalen sier at "Marley ikke ønsker å opptre i et land med en nazist i regjeringen".


Del på Facebook | Del på Bluesky

Jürg Haider gir ut rap-skive!

(10.08.00) Østerrikes høyreekstreme leder Jürg Haider har spilt inn en veldedighetsplate for å bedre på sitt dårlige rykte, der overskuddet skal gå til funksjonshemmede barn.


Chumbawamba spredde anti-fascisme i Østerrike

(08.08.00) Musikere og kunstnere generelt har i monn avlyst alle konsertene sine i Østerrike i protest mot Jörg Haiders maktovertakelse det siste halvåret. Unntak er TV Smith fra the Adverts, og nå også Chumbawamba.


TV Smith spiller i Østerrike!

(28.02.00) TV Smith, mannen bak en av pønkens største klassikere, "Gary Gilmore's Eyes" med gruppa The Adverts lar seg ikke stoppe av Jürg Haiders speidertropper. Sammen med Die Toten Hosen drar han på alpeturne i mars. - Jeg spiller i Østerrike, men ikke "Haiders Østerrike", sier han til PULS.


Rock Against Haider stiftet

(24.02.00) Sting er den siste i rekka til å avlyse sin Wien-konsert som skulle ha vært avholdt i juni. Nå ryktes det om en ny bevegelse kalt "Rock Against Haider" i etableringsfasen, men et stort antall musikere involvert.


Lou Reed boikotter Østerrike

(17.02.00) Lou Reed følger opp bandet Bush' protest mot den nye høyre-orienterte regjeringa i Østerrike. Under en konsert i Wien nylig, sang Bush-vokalist Gavin Rossdale en jødisk hymne i protest mot at Haiders parti hadde kommet i regjeringsposisjon og nå har altså Lou Reed (også med jødisk bakgrunn) avlyst konserten i Wien under sin forestående Europa-turné.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!