Sahara Hotnights: C'mon Let's Pretend

Her kommer et virkelig tøft rockeband! De fire medlemmene er pluss minus 20, og kommer fra Robertsfors i Sverige – et sted du skjønner alt om etter å ha sett ”Fucking Åmål”, om vi skal tro dem. Er det rart de ble rocka så det holder?


To gitarer, bass og trommer. Bånn pinne. De spiller ikke pønk, men man må nok likevel tilbake til gjør-det-sjøl-ånden for psykologisk å være skikkelig forberedt på Sahara Hotnights.

De er virkelig gode låtskrivere, og kan sikkert slå seg inn på en radiostasjon eller to. Poenget er at de ikke gjør noen verdens ting for å tekkes radio. Lydbildet er rått tilhugd; veldig langt unna ”pop”.

Medlemmene heter Maria Andersson (vokal, gitar), Jennie Asplund (gitar), Johanna Asplund (bass), og Josephine Forsman (trommer). De var nominert til den store liveprisen Guldmicken i år (Thåström vant) – og skal være et fyrverkeri på scenen. Du har mulighet til å sjekke dem ut sjøl – i levende live:

16. februar; Oslo, So What
17. februar; Sogndal, Meieriet
18. februar; Bergen, Garage
19. februar, Stavanger, Folken
20. februar; Porsgrunn, Gamle Posten


Del på Facebook | Del på Bluesky

Sahara Hotnights i hundre!

(10.09.01) (Bergen/PULS): Selv om svenske Sahara Hotnights kom til dekket bord på Hulen, var det de som serverte hovedretten. Og hvilken hovedrett! Frekk og energisk garasjerock med ypperlig stil og innhold. Og at bandet består av de fire tøffeste jentene i klassen, gjør det hele til et herlig festmåltid.


Småskuffende, Sahara Hotnights

(06.09.01) (Tromsø/PULS): I fjor på denne tida gjorde The Hives en meget bra konsert i Tromsø. I går kveld spilte Sahara Hotnights på samme lokale, Blå Rock. De er, interessant nok, for tida i en veldig lik posisjon som Hives var i den gang: Unge svensker som spiller rock, har akkurat sluppet en kritikerrost plate og media (inkludert MTV) har virkelig fått øya opp for dem. Ble denne konserten like bra som Hives' sin? Niks.


Devil Dolls-festivalen dominerer hovedstaden i helga

(17.11.00) I kveld, fredag 17. november, åpner den første Devil Doll-festivalen i Oslo. Her får du sjansen til å få med deg feminin garsjerock med norske, svenske, finske og britiske band på John Dee og Last Train.


Thåström & Bob Hund med antinazi-skive

(08.02.00) Thåström, Bob Hund og den plateaktuelle jentekvartetten Sahara Hotnights har tatt initiativ til en antinazi-skive. Den kommer i april.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!