Howl: Cold Water Music

2008 tilhørte Howl, ihvertfall i radiosammenheng. På "Cold Water Music" tar de steget lengre, men ikke nødvendigvis mot enda flere radiovennlige låter.


Mattias Glavå har produsert sekstettens andre album, og det låter tidvis litt mer oppløftende av Håkan Hellström og Dungen-produsenten med litt handclaps, humørfylte koringer og drivende keyboardlinjer.

Men der Higher Class Of Lush kunne by på en rekke enkeltøyeblikker, er Cold Water Music hakket mer introvert, men også forsåvidt mer helhetlig.

Det er imidlertid ikke så gufsent som tittelen skulle tilsi, og både "Urgency" og den uptempo høydaren "Misdemeanors" samt "Controller" er smittsomme nok i albumets første halvdel.

Utover i resten av albumet møter man imidlertid på det evinnelige problemet om at attityden, arrangementene og soundet går litt foran kjernelåten, noe som gjør at både "High Hopes", "Weak Sense Of Rebellion" og "To The Point (Where Nothing Hurts)" blir hakket for uforløst.

Men sjefskokk Mattias Glavå og hans sekshodede team har kokt en helt ålreit suppe, selv om en del av råvarene ikke var helt top notch.

Men den smaker forsåvidt, for å yte rettferdighet, noe bedre etter et tosifret antall måltid.


Del på Facebook | Del på Bluesky

NW: Howl(ing) in the rain

(12.06.10) (Oslo/PULS): Da Simen Lund og hans pop-rock orkester Howl, entret scenen i Frognerbadet denne regntunge ettermidagen, var det svært lite som minnet om festival og feststemning. Hele tre personer hadde funnet veien til scenekanten og lite skulle tilsi at dette ville bli noe å skrive hjem om.


Howl: Isbad med ny produsent?

(10.03.10) Howl sitt andrealbum bærer navnet "Cold Water Music" med hele bandet i vannet på coveret. Med seg på albumprosjektet har de Håkan Hellström-produsent Mattias Glavå. Hør Puls-intervjuet om hva Simen, Knut og Kristian i Howl sier om det nye albumet.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!