The Breeders med ny plate til våren

I et eksklusivt intervju med Rock Daily bekrefter Kim Deal at smått legendariske The Breeders er klare med nytt album via selskapet 4AD på vårparten neste år. Albumet, som blir den fjerde i rekken for bandet, har fått tittelen Mountain Battles, og har foreløpig slippdato 8. april 2008.

Kim Deal bekrefter ny The Breeders plate til våren.


Kim Deal beskriver platen som «klassisk The Breeders», og mer gjennomarbeidet enn sisteplaten deres, Title TK fra 2002. Mountain Battles er resultatet av låter Dealsøstrene, samt trommis Jose Medeles og bassist Mando Lopez, har jobbet med siden 2002. Noen av låtene på platen er spilt inn sammen med Steve Albini, mannen bak spakene for blant annet Pixies' Surfer Rosa og The Breeders' egne Pod og nevnte Title TK.

Plateselskapet har bekreftet følgende låtliste for Mountain Battles:
1. «Overglazed»
2. «Bang On»
3. «Night Of Joy»
4. «We're Gonna Rise»
5. «German Studies»
6. «Spark»
7. «Istanbul»
8. «Walk It Off»
9. «Regalame Esta Noche»
10. «Here No More»
11. «No Way»
12. «It's The Love»
13. «Mountain Battles»
4AD melder videre at The Breeders blir å oppleve live både i USA og i Europa neste år. Det kan være lurt å sette av litt penger allerede nå, for dette tror vi blir gøy.

Siden forrige plateslipp har Kim Deal blant annet vært gjennom et avrusingsprogram og en overmåte vellykket gjenforeningsturné med gamlegutta i Pixies. Så sent som i oktober avkreftet Frank Black/Black Francis rykter om at Pixies ville spille inn nytt materiale sammen, til tross for omfattende turnévirksomhet. Vi venter i spenning på hva Kim Deal har å si om saken... Følg med!


Del på Facebook | Del på Bluesky

En liten guide til ny indie-rock

(21.03.18) Den er ikke over alt i media for tida. Men indie-rocken lever i beste velgående.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!