THE GRAND: Kommer til Quart
THE GRAND: Kommer til Quart

To band Quart-klare

Så har det endelig begynt å røre på seg hos Quart-ledelsen. To band ble før helgen annonsert til den hardt prøvede festivalen i Kristiansand.


Quart holdt på å gå under jorda etter fjorårets kjempesmell, men lover bedring i 2008. Foreløpig ligger de et godt stykke bak hovedkonkurrenten Hove, som har allerede har offentliggjort 17 band og artister til nå.

Fredag kunne i hvert fall Quarts bookingsjef Jørgen Skauge opplyse at amerikanske O`Death og norske The Grand er booket til neste års festival.

O`Death er et ubeskrevet blad, som kun har èn utgivelse på samvittigheten. De blir beskrevet som gotisk country-punk, noe som i det minste høres interessant ut.

The Grand med Amund Maarud i spissen er også klare for festivalen.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Quart - den usminkede historien om Norges viktigste festival

(14.10.08) Et partsinnlegg. Innimellom litt for MYE partsinnlegg. Men likevel en av de beste rockebøkene jeg har lest.


Quart-festivalen 2008 er avlyst

(06.06.08) Ordføreren i Kristiansand bekreftet overfor Nettavisen.no og Dagbladet.no i dag ryktene om at årets festival er avlyst. Etter fjorårets sviktende billettsalg blir årets festival avlyst av samme årsak.


Datarock-reprise på Quart

(09.04.08) Det kan virke som katastrofeåret 2007 allerede har gått i glemmeboka for sørlendingene. Prinsippet om å ikke booke samme band eller artist to år på rad, er i hvert fall glemt. Datarock avslutter Quart 08.


Tre nye til Quart

(19.03.08) Quart har i kveld føyet tre nye band til plakaten. Knallhard rock og punk stod på menyen denne gangen.


15 nye til Quart

(21.01.08) Quart fortsetter og puste liv i seg selv. I dag ble det sluppet både nye hjemmesider, og 15 nye band og artister.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!