Datarock gjør seg fortjent til hypen

(Bergen/PULS): Datarock har vokst, både i antall og i rutine. Det er lenge siden sist de spilte i Bergen. I mellomtiden har de turnert mye. Blant annet har de vært på SXSW( South By South West) i Austin, Texas. De har fått med seg Tarjei Strøm fra Ralph Myerz & The Jack Herren Band og flere andre band. Det tilfører gruppa en ekstra dimensjon både musikalsk og showmessig.


Datarock / /


Selv om Datarocks eneste fulllengder er debutplaten "Datarock, Datarock", har de nok materiale til å underholde publikum i en time. Intensitetet til bandet gjør lengre konserter vanskelig fordi publikum er like slitne som bandet etter konserten. Når det gjelder publikumstekke må Datarock være i en særklasse blant bergensbandene sammen med nettopp Tarjei Strøms Ralph Myerz.

Her er det allsang, hopping og fullt sirkus. Visuelt er det også gjennomtenkt. Selv om de røde grilldressene ikke er vakre, passer de bandets stil.

Det var mange høydepunkter under konserten. Tittellåta på deres nyeste EP var et av dem. "See What I Care" føyer seg i rekken av låter som gjør Datarock til kanskje det mest spennende norske bandet internasjonalt. Sammen med Klaxons har de fått mye oppmerksomhet for deres såkalte nurave. Låter som "Fa, Fa, Fa", "Computer Camp Love" og "Sex Me Up" er selvfølgelige høydepunkter i en meget god konsert. Spesielt morsomt var det at de dro en Grease"Computer Camp Girl".

Jeg har sett bandet flere ganger før, men aldri blitt like imponert som nå. Bandet hadde sammen med Sissy Wish første konsert i det nye garasjeanlegget ved Grieghallen. Dovregubbens Hall er kombinert parkeringsplass og konsertscene. I motsetning til andre flerbruksscener så dette ut til å fungere veldig fint, og også lyden var upåklagelig.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Øya 2009: Herlig nostalgisk galskap

(15.08.09) (Oslo/PULS): Oslo Live sto for sommerens snedigste booking da de hyret inn Echo & The Bunnymen til festivalen. Men det var før Øya booket Madness.


Datarock-reprise på Quart

(09.04.08) Det kan virke som katastrofeåret 2007 allerede har gått i glemmeboka for sørlendingene. Prinsippet om å ikke booke samme band eller artist to år på rad, er i hvert fall glemt. Datarock avslutter Quart 08.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.