Slogstorm: Svart Hav

Disse freske finnmarkingene har fått mye positiv respons på sin selvfinansierte ep "Svart Hav" den siste tiden, og den gode kritikken er langt ifra ufortjent. Deres barske blanding av thrash og death metal presenteres selvsikkert og stilfullt; riffene sitter godt i sin fengende enkelthet, og på toppen av det hele er verket kronet av en übergrom og fet growlingvokal. Slik vil vi ha det!


Oppskriften er ikke helt ny, men i Slogstorms selskap får jeg ikke tid til å kjede meg et sekund. "Svart Hav" består av sju spor, hvorav to er intro og outro, mens "Lossing Av Lik" er et stemningsfullt mellomspill, hvor den ramsalte stemninga kommer frem i sin helhet. Hele konseptet minner meg av en annen grunn sterkt om følelsen jeg fikk av Stuart Gordons flotte film Dagon. Ellers kan visse Zyklon-paralleller trekkes her og der.

Lydproduksjonen er slett ikke ille til demo å være, og kler de tunge riffene godt. Best trives jeg med Slogstorm når tempoet senkes til et kvernende og tungt nivå der man virkelig får lov til å nyte de gode riffene man får servert. Låtmaterialet er sterkt, og de setter seg veldig godt, noe som umiddelbart gir en lyst til å spille skiva på nytt så snart den atmosfæriske outroen så langsomt har tonet ut.

Som tidligere nevnt er ikke "Svart Hav" så overvettig original, men det spiller ingen rolle når det gjøres så helhetlig og tett som her. Dette bandet er virkelig verdt å få med seg på årets kommende Inferno-festival!


Del på Facebook | Del på Bluesky

Slogstorm: Sprutende fiskeinnvoller

(31.03.05) Slogstorm er et navn som har dukket hyppigere og hyppigere opp i diverse musikk-webzines den siste tiden, og publikumsoppmøtet under deres konsertopptreden på John Dee under årets Inferno beviste at det var mange som hadde fått med seg den ekstremt gode kritikken bandet har høstet. Bandet har allerede fått tilbud om platekontrakt på grunnlag av sin selvfinansierte demo "Svart Hav", og fremtiden ser lys ut for Alta-bandet.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!


1001 - 1002 - Black Debbath!

(25.06.26) Ingen band i verden har spilt på flere Tons of Rock enn Black Debbath. De har spilt på alle festivaler (inkludert den som ble avlyst fordi det kom en liten pandemi).


Velkommen til Tons of Rock!

(24.06.26) Tons of Rock har blitt en av de mest inkluderende festivalene i hele verden. Og nå er vi i gang!


Jan Eggum i eventyrlige omgivelser på Herfra Gård

(24.06.26) Det finnes konserter man gleder seg til, og så finnes det konserter som overrasker og setter seg fast i minnet lenge etter at siste tone har klinget ut. Slik var opplevelsen da Jan Eggum gjestet Herfra Gård på Sokna under Sankthans-feiringen 23. juni.


Clive Davis (1932–2026)

(23.06.26) Han var arkitekten bak et halvt århundre med musikkhistorie.