BEASTIE BOYS: Anti-Bush ( )
BEASTIE BOYS: Anti-Bush ( )

Beastie Boys med ny protestlåt.

Låta "In A World Gone Mad" er bandets første nye siden "Alive" fra det doble samlealbumet "The Sounds Of Science" fra 1999.


Beastie Boys er for tiden i ferd med innspillinga av oppfølgeren til "Hello Nasty" fra 1998, og de tre sterkt politisk aktive rockrapperne har selvfølgelig skrevet en antikrigs-låt, som de tilbyr til gratis nedlasting i MP3-format allerede.

Om låta forteller de tre medlemmene følgende:

"Vi føler det er viktigt å komme med en kommentar til hvor Amerika er på vei. En krig mot Irak kommer ikke til å løse våre problemer. Det kan kun resultere i en masse uskyldige siviles, og amerikanske troppers død. Hvis vi virkelig kjemper for sikkerhet, er vi nødt til å bygge et vennskap, og ikke trakassere resten av verden", uttaler Adam Yauch.

"Vi er sammen om låtskriving og innspilling, og vi følte at det ville være uansvarlig ikke å kommentere hva det er som skjer i verden, mens det skjer. Det føltes ikke riktig for oss å vente med å slippe løs denne låta til albumet var ferdig", forklarer Mike D..

"Denne sangen er hverken anti-amerikansk eller pro-Saddam Hussein. Det er et statement mot en urettferdig krig", sier Adam Horovitz.

Låta kan lastes ned fra bandets offisielle hjemmeside www.beastieboys.com.


Del på Facebook | Del på Bluesky

Grammy Awards for femtiende gang

(11.02.08) Det er hele femti år siden den aller første Grammy prisen ble delt ut og dette ble naturligvis behørig feiret under gårsdagens prisutdeling. Amy Winehouse og Kanye West gjorde nærmest rent bord i tillegg til Norgesaktuelle Foo Fighters som stakk av med beste rockealbum samt beste opptreden innen rock.


Beastie Boys klare for Quart Festivalen

(21.02.07) Endelig var det tid for å føye til et nytt navn på Quart-programmet. Nyheten ble av alle ting presentert av Toffen Gunnufsen, som på Hovefestivalens forum gratulerte Quart med bookingen. Quart selv har ennå ikke offentliggjort nyheten.


Max - Cavalera Conspiracy

(26.06.26) Hele «Chaos AD»-skiva (1993) med Max og Igor Cavalera, det bare må bli bra! Den skiva var legendarisk allerede før den ble sluppet, og har hatt stor betydning for rockere siden den kom for 33 år siden.


Strøkent, Babymetal

(26.06.26) Babymetal har måttet tåle mye kritikk siden de begynte å spille. I dag leverte de kanskje dagens hardeste konsert.


Bring Me The Horizon - helt hinsides bra!

(26.06.26) For min del tror jeg ikke noe annet band på Tons kommer til å overgå denne konserten. Jeg havnet i en fullstendig konsertboblerus, og ville ikke at konserten skulle ta slutt.


Da strømmen tok President

(25.06.26) Bandet som først dukket opp i fjor er virkelig noe å følge med på fremover, for dette rocker!